Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar své BMW 1 nenabídne před rokem 2020, zvažuje i pohon předních kol
9.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncepční hatchback s logem Jaguaru dorazil již v roce 2003, dokonce s hnanou zadní nápravou. S jeho produkční verzí se však tuto dekádu nesetkáme.
O malém hatchbacku s logem Jaguaru se spekuluje již od počátku nového milénia. V roce 2003 britská značka dokonce odhalila i koncept R-D6, který počítal s délkou 4 330 milimetrů a 2,84metrovým rozvorem. Jeho 2,7litrový turbodiesel naladěný na 233 koní a 500 Nm pak roztáčel zadní 21palcová litá kola, přičemž z Mazdy RX-8 tento model převzal také „sebevražedné“ dveře. Ani přes sdílení nákladů a technologií v rámci tehdejšího impéria Fordu ovšem na sériovou výrobu nedošlo.
Myšlenka základního modelu ovšem zcela zapomenuta nezůstala a znovu přišla na stůl ve chvíli, kdy Britové přišli s novou modulární platformou iQ[Al]. Na té již stojí sedany XE a XF, pro potřeby malého hatchbacku by však mohla být zkrácena. Že je přitom takové technologické řešení možné, to jen potvrzuje šéf australského zastoupení značky Matthew Wiesner. Zároveň však dodává, že jde o finančně náročnou variantu, se kterou by navíc byl spojen poněkud stísněný interiér.
I proto Wiesner dále uvádí, že zvažovaná novinka „rozhodně nedorazí v tomto produktovém cyklu“, a to i přesto, že sám Jaguar cítí, že v jeho nabídce jsou jisté mezery. Zvláště v segmentu, kde lze nyní pořídit Audi A3, BMW řady 1 či Mercedes-Benz třídy A. „Máme tu velmi silný trend prémiových značek mířících směrem k malým vozům, přičemž tyto prémiové značky si v dané oblasti vedou velmi dobře.“
Ani tato konkurence ovšem Jaguar nezvyklá k unáhleným krokům. Jedním z důvodů je ten fakt, že nový hatchback by i kvůli výše zmiňovaným problémům mohl přesedlat na pohon předních kol, přičemž danou platformu by nejspíše odkoupil od jiného výrobce. Nicméně v takovém případě by muselo dojít k naplnění duchovního odkazu značky, kdy by hatchback musel vypadat i jezdit jako Jaguar.
„Dokáže ovšem platforma s pohonem předních kol dostát těmto požadavkům? Nevím... to je rozhodnutí, které musí učinit lidé ve Velké Británii,“ upřesňuje dále situaci Wiesner. Je tedy zjevné, že pokud je Jaguar stále ještě ve fázi rozhodování, pak v této dekádě skutečně s novým základním modelem nemůžeme počítat. Zda ovšem doopravdy dorazí v té příští, to je nadále ve hvězdách.
Zvažovaný hatchback Jaguaru se již ukázal na neoficiálních ilustracích...
...v roce 2003 dokonce vznikl i koncept R-D6. Realitou se ale nakonec nestal
Zdroj: The Motor Report
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry