Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XF 2011: facelift ve znamení útoku
21.4.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jaguar v New Yorku představil facelift pro modely XF a XFR. Drsnější povahy potěší designové změny, Evropany pak nový dieselový čtyřválec.
Jaguar XF je na trhu už 4 roky a za tu dobu se mu do cesty postavili zdatní konkurenti v podobě nových generací BMW řady 5 a Audi A6. Bylo tedy na čase provést omlazení a doplnit arzenál pro boj s německými rivaly.
Pakliže pravidelně sledujete Autoforum.cz, proměna vzhledu pro vás nebude překvapivá. Již před čtrnácti dny jsme vám přinesli první uniknuvší snímek faceliftovaného provedení, který ukazoval to podstatné - výraznou úpravu přídě. Nyní je inovované provední oficiálně venku a můžeme tedy znovu konstatovat, že „kočka” nabrala poněkud agresivnější vzezření. Jakoby chtěla varovat před útokem, kterým hodlá vzít své konkurenty s novým motorem, k němuž se dostaneme za chvíli.
Pokud se na změny vzhledu podíváme poněkud střízlivěji, můžeme konstatovat, že se vůz více přiblížil k většímu sedanu XJ. Dostal nový gril, kapotou, přední světlomety mají LED světla pro denní svícení a upraveny byly i blatníky, ve kterých se usídlily výdechy vzduchu. Na zádi jsou nově tvarované, plně „LEDové” světlomety a také ozdobná chromovaná lišta má jiný tvar. Sportovní model XFR dostal navíc upravené nárazníky a nový design litých kol.
Uvnitř je změn méně, sedadla mají mírně upravené tvarování, nový je volant a také přístrojový panel. Nově je k dispozici špičková hudební aparatura Bowers & Wilkins o celkovém výkonu 1 200 W.
Nejzajímavější technické změny jsou omezeny na příchod nového čtyřválcového dieselu i4D. Ten pochází z dílen Fordu a v současné době ho můžeme nalézt v Land Roveru Freelander. Pro použití v XF byl ale upraven. Dostal modifikovaný blok a vanu, písty s nižším třením, novou vačku, vodou chlazené turbo a současně je celý obložen zvuk tlumicími materiály. Podle Jaguaru byla zvláštní péče věnována proudění vzduchu pod autem a kolem zrcátek, takže na palubě má panovat stejná akustická pohoda jako v případě, kdy se o pohon stará dieselový šestiválec.
Nový motor má nejvyšší výkon 190 koní a maxima točivého momentu 450 N.m dosahuje při 2 000 to./min. XF s ním dosahuje maximální rychlosti 225 km/h, na stovku zrychlí za něco málo přes 6 s. Normovaná EU spotřeba je 5,4 l/100 km. Spolu s V6D je i4D spřaženo s osmistupňovým automatem ZF, který má podle Jaguaru výhodnější rozsahy převodů než dříve používaný šestistupňový manuál. Také jeho reakce mají být významně rychlejší a má umět vícestupňové podřazování, např z 8 na 2. Oba dieselové modely jsou vybaveny i systémem start-stop.
Benzínové osmiválce zůstaly beze změn, nadále se chlubí výkonem 385 koní u atmosférické, 470 koní u kompresorové verze a 510 k u nejostřejší XFR. Jen pro zajímavost, Jaguar očekává, že diesel i4D bude představovat 60 % prodejů...
Jaguar XF s faceliftem pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis