Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XF 2011: facelift ve znamení útoku
21.4.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jaguar v New Yorku představil facelift pro modely XF a XFR. Drsnější povahy potěší designové změny, Evropany pak nový dieselový čtyřválec.
Jaguar XF je na trhu už 4 roky a za tu dobu se mu do cesty postavili zdatní konkurenti v podobě nových generací BMW řady 5 a Audi A6. Bylo tedy na čase provést omlazení a doplnit arzenál pro boj s německými rivaly.
Pakliže pravidelně sledujete Autoforum.cz, proměna vzhledu pro vás nebude překvapivá. Již před čtrnácti dny jsme vám přinesli první uniknuvší snímek faceliftovaného provedení, který ukazoval to podstatné - výraznou úpravu přídě. Nyní je inovované provední oficiálně venku a můžeme tedy znovu konstatovat, že „kočka” nabrala poněkud agresivnější vzezření. Jakoby chtěla varovat před útokem, kterým hodlá vzít své konkurenty s novým motorem, k němuž se dostaneme za chvíli.
Pokud se na změny vzhledu podíváme poněkud střízlivěji, můžeme konstatovat, že se vůz více přiblížil k většímu sedanu XJ. Dostal nový gril, kapotou, přední světlomety mají LED světla pro denní svícení a upraveny byly i blatníky, ve kterých se usídlily výdechy vzduchu. Na zádi jsou nově tvarované, plně „LEDové” světlomety a také ozdobná chromovaná lišta má jiný tvar. Sportovní model XFR dostal navíc upravené nárazníky a nový design litých kol.
Uvnitř je změn méně, sedadla mají mírně upravené tvarování, nový je volant a také přístrojový panel. Nově je k dispozici špičková hudební aparatura Bowers & Wilkins o celkovém výkonu 1 200 W.
Nejzajímavější technické změny jsou omezeny na příchod nového čtyřválcového dieselu i4D. Ten pochází z dílen Fordu a v současné době ho můžeme nalézt v Land Roveru Freelander. Pro použití v XF byl ale upraven. Dostal modifikovaný blok a vanu, písty s nižším třením, novou vačku, vodou chlazené turbo a současně je celý obložen zvuk tlumicími materiály. Podle Jaguaru byla zvláštní péče věnována proudění vzduchu pod autem a kolem zrcátek, takže na palubě má panovat stejná akustická pohoda jako v případě, kdy se o pohon stará dieselový šestiválec.
Nový motor má nejvyšší výkon 190 koní a maxima točivého momentu 450 N.m dosahuje při 2 000 to./min. XF s ním dosahuje maximální rychlosti 225 km/h, na stovku zrychlí za něco málo přes 6 s. Normovaná EU spotřeba je 5,4 l/100 km. Spolu s V6D je i4D spřaženo s osmistupňovým automatem ZF, který má podle Jaguaru výhodnější rozsahy převodů než dříve používaný šestistupňový manuál. Také jeho reakce mají být významně rychlejší a má umět vícestupňové podřazování, např z 8 na 2. Oba dieselové modely jsou vybaveny i systémem start-stop.
Benzínové osmiválce zůstaly beze změn, nadále se chlubí výkonem 385 koní u atmosférické, 470 koní u kompresorové verze a 510 k u nejostřejší XFR. Jen pro zajímavost, Jaguar očekává, že diesel i4D bude představovat 60 % prodejů...
Jaguar XF s faceliftem pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 24 minutami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před hodinou - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 2 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 4 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva