Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jak moc se nové Porsche 911 liší od toho starého? Teď víc než kdy dřív vypadá jako VW Brouk
30.11.2018 | Petr Prokopec
Broukem jsi byl a v Brouk se obrátíš, jako by si snad říkali designéři Porsche při vývoji nové 911. Ta dnes Volkswagen Beetle připomíná paradoxně nejvíce v historii.
V pořadí již osmá generace Porsche 911 je od středy venku. Na první pohled se znovu zdá, že Porsche své designéry zavaluje maximálně tak penězi, nikoliv prací. Novinka působí jako jeden z těch vozů, k nimž je potřeba návod, aby člověk postřehl všechny změny. Proto jsme se rozhodli generaci 992 právě vizuálně porovnat s jejím předchůdcem a světě div se, oni designéři nakonec zase tak moc nezaháleli a alespoň místy přiložili i ruku k dílu.
Celou řadu modifikací najdeme na přídi, která se mezigeneračně změnila ze všeho nejméně. Na té trůní nový nárazník se třemi relativně shodnými obdélníkovými otvory. Ty jsou navrženy tak, aby působily jednotlivým dojmem, což ale podle nás není tak úplně ku prospěchu věci. 911 díky tomu vypadá jako jiné modely Porsche a zejména znovu citelně připomíná poslední Volkswagen Beetle. Z Brouka původně 911 v podstatě vzešla, od té doby však uplynulo několik desítek let a je paradoxní, že při pohledu zepředu dnes 911 připomíná první Volkswagen více než kdykoli dříve.
Nepochybujeme o tom, že nové řešení je lepší pro aerodynamiku a tedy i pro rychlost a spotřebu, nicméně pokud by došlo k trochu většímu odklonu od VW, zákazníci by se asi nezlobili. Je ovšem třeba pochopit, že standardní verze 911 už léta nemíří až tak cestou sportovních vozů, ale spíše se profilují jako rychlá a pohodlná gran turisma.
Porsche tedy počítá s oslovením širšího publika, kterému chce imponovat nejen jízdní dynamikou, ale i ohleduplností k životnímu prostředí. Krom toho stále větší důraz klade na pohodlí za volantem, i z toho důvodu mají aktuálně odhalené varianty S a 4S prozatím k dispozici pouze nový osmistupňový automat. Vedle voliče převodovky pak uvnitř figuruje držák na nápoje, zatímco předchozí provedení zde i kvůli sedmistupňovému manuálu mělo pouze schránku na drobnosti.
To jsme ale poněkud odbočili, proto rychle zpátky k exteriéru. Bokům se změny v podstatě vyhnuly, což je dáno i zachováním rozvoru dosluhujícího modelu. Na jednu novinku je ale třeba upozornit. I když nyní sáhnete po zadokolce, dostanete rozšířenou karoserii jako u verze s pohonem všech kol. Tak tomu dříve nebylo, novinka tak působí mohutnějším dojmem, za čímž stojí i standardní využití 20palcových předních a 21palcových zadních litých kol.
Dostáváme se k zádi, kde zůstala zachována koncepce úzkých, tentokrát jasněji navzájem propojených lamp, ventilační mřížky z horizontálními lamelami a dvou koncovek výfuku zasazených spíše do středu vozidla. Zatímco však dříve byla registrační značka usazena o trochu výše a značka kvůli tomu přišla s vybráním v nárazníku, nyní je daleko níž mezi koncovkami. Vůz tak působí buclatějším dojmem. Spíše než o vysportovaném atletovi tak o něm nyní přemýšlíme jako o kulturistovi na steroidech.
Posun v tomto směru vůči předchůdci ostatně není pouze vizuální, ale i faktický. Novinka nabrala zhruba šedesát kilo, což bylo třeba kompenzovat i posílením přeplňovaného plochého šestiválce. Ten nyní z tří litrů objemu doluje 450 koní, tedy o třicet více než dříve. V kooperaci s novým automatem tak stovku zvládnete za 3,7 sekundy u zadokolky, respektive za 3,6 sekundy u čtyřkolky. V obou případech jde o zlepšení vůči minulosti o čtyři desetiny.
Pokud navíc sáhnete po příplatkovém paketu Sport Chrono, je možné počítat dokonce s časy 3,5 a 3,4 sekundy, rychlostně tedy předchozí generace nemůže novince vůbec konkurovat. A to již ani nezmiňujeme generaci 991 před faceliftem, jež namísto turbomotoru disponovala atmosférickou jednotkou. Její návrat by puristé jednomyslně přivítali, jenže jejich počet se stále zmenšuje. Jinak by Porsche vyrukovalo na úvod také s manuální verzí.
Aktuálně se samozřejmě nebojíme toho, že by ručně řazená převodovka nedorazila, nicméně se zdá, že automobilka jí bude nabízet nejspíše už jen u některých variant - a především v menším množství než doposud. Kvůli ní ale jistě dozná nemalých změn centrální tunel, který nyní zdobí daleko menší množství tlačítek. Působí tak poněkud uklizeněji, byť některé prvky nám začínají připomínat sesterské Audi, se kterým Porsche v poslední době velmi úzce spolupracuje.
Abychom se tedy dobrali k nějakému názoru, pak v rámci exteriéru musíme dát svůj hlas předchozí generaci, i díky tomu, že její přední kapota ještě inklinuje k původním tvarům. Ta nová pak sice jistě navýší praktičnost zavazadelníku na přídi, znovu však jde o krok, který bychom raději oželeli. Interiér nám ale mnoho důvodů ke kritice nedává. Tedy za předpokladu, že Porsche 911 budeme brát spíše jako sportovně laděné rodinné kupé pro každý den.
Jak je na tom nové Porsche 911 v porovnání s předchůdcem? Interiéru asi nelze nic vytknout, tedy pokud toužíte po vyšším pohodlí. Exteriér ale budí jisté kontroverze
Změny spodní části přídě způsobily, že 911 dnes při pohledu zepředu paradoxně více než kdy dříve připomíná VW Beetle, jinak je to samozřejmě odlišné auto
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva