Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jak se testuje nové auto za 130 milionů? Prohání ho dáma v tričku a kraťasech
20.4.2019 | Mirek Mazal
Pohled na testování jakéhokoli nového automobilu je zajímavý, nahlédnout do zákulisí příprav jednoho z nejdražších aut všech dob je ale přece jen zajímavější. Zvlášť když probíhá takto.
Bugatti vypustilo světa informace a snímky zachycující závěrečné testování speciality jménem Divo před zahájením jejích dodávek konečným zákazníkům. Francouzský výrobce představil extrémně drahý model už loni na Concours d'Elegance v Pebble Beach. Přiostřený Chiron s množstvím nových dílů poprvé ukázal průběh konečného ladění na volných cestách.
Fantastický výkvět techniky je poháněn uprostřed uloženým čtyřnásobně přeplňovaným motorem 8,0 W16 o výkonu 1 103 kW (1 500 koní) a 1 600 Nm. Zatímco motor původem z Chironu zůstává nedotčený, Bugatti provedlo několik změn v řízení a zavěšení. Úpravy konstrukce ulehčily 35 kilogramů z přibližně dvoutunové hmotnosti.
Zkušební jízdy ve vyprahlé pustině nevedl žádný bývalý mistr světa Formule 1, ale vývojová inženýrka Julia Lemke. Drobná řidička hodiny trápila ústrojí rychlostí 250 km/h na polygonu kde panovaly více než čtyřicetistupňové teploty. Podle nadšení automobilky se náročná prověrka obešla bez nečekaných komplikací.
Zachycené vozidlo je finálním prototypem předem vyprodané omezené edice. Exteriér se na první pohled od Chironu odlišuje a všechny panely karoserie jsou nové. Přední část hypersportu je ostřejší, boční partie vypadají aerodynamičtější a na zadní straně přibyl zcela nový aktivní spoiler včetně středové ploutve nad možná nejbláznivějšími koncovými světlomety současnosti.
Produkce Bugatti Divo je omezena na 40 kusů, všechny byly zamluveny ještě před uvedením v Pebble Beach. Cena přesahuje 5 milionů Eur, což dle aktuálního kursu odpovídá asi 130 milionům Kč.
Výjimečné provedení už tak výjimečného Chironu prověřila testovací jezdkyně Julia Lemke
Bugatti Divo je úchvatné dílo za 130 milionů Kč
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024 - Fotky nových aut Muskovy další firmy SpaceX způsobily poprask, místo Tesel používá konkurenční elektromobily
22.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva