Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jak vypadá nová i30 kombi v základu? Podívejte se na to, co Hyundai neukazuje
1.10.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Automobilky v reklamách na své vozy rády uvádí „cenu od”, už méně ochotně ale ukazují, co za takové peníze dostanete. Tak to pojďme napravit.
Nedávno jsme vám přiblížili kontrast mezi tím, na co automobilky lákají a co nakonec prodávají za základní cenu. V reklamních materiálech se totiž obvykle ukazují vyšperkované modely ve specifikacích pohybujících se okolo té nejvyšší možné, kterou pak následuje informace o základní ceně. Jenže za onu základní cenu automobilka kolikrát jen na oko nabízí vůz ošizený o všechny příjemné vizuální i praktické prvky, který si stejně nikdo nekoupí. Nabízí ho tak hlavně proto, aby první cena byla co nejníže. A vybavení pouze do „důstojné” specifikace přijde na další peníze, o vyrovnání té propagované ani nemluvě.
Právě v návaznosti na tento článek se nám ozval jeden z našich čtenářů s tím, že by takto rád viděl nové Hyundai i30 kombi, tedy relativní novinku, která má teprve od března své české ceny. Hyundai totiž za cenu „od 414 900 Kč” nabízí provedení Entry s nejslabším benzinem a nebo dieselem, reálně ji ale nikdy neukazuje. Ani u dealerů se ji čtenáři - a ani nám - nepodařilo objevit. Typicky je nejméně k vidění provedení Trikolor začínající o 40 tisíc výše, ani to ale nebývá v úplném základu. My jsme obvykle narazili jen na kombíky dovybavené paketem Komfort - to už jsme nad základem o 70 tisíc výše.
Jali jsme se tak hledat jinde a našli základní kombík v Německu. Tam se nejnižší výbava jmenuje Pure, je ale velmi blízká té „naší” jménem Komfort. Jsou tu mj. jen „plechová” kola s kryty, vnější zrcátka bez blinkrů (skutečně, v základu jsou v blatnících, pak už ne - to člověku skoro nebere hlava), obyčejnější sedadla bez výškového nastavení, žádné obšití volantu kůží, žádná loketní opěrka, žádné USB, žádné handsfee, základní infotainment... Jediný podstatný rozdíl ve specifikaci vidíme jen v tom, že v ČR dostanete ještě nelakované kliky a zrcátka, ta jsou v Německu „v laku”.
Onen základní model s lakovanými klikami a zrcátky navíc můžete vidět níže a sami posuďte, jaký na vás dělá dojem. V některých ohledech je „holení” zbytečné (ty blinkry je vážně těžké pochopit), v jiných příliš zjevné (malá ocelová kola, chybějící loketka). Zrovna uvnitř ale i30 kombi v základu nevypadá jako typické „holátko” - opravdu má už v nejnižší výbavě třeba ovládání na volantu či klimatizaci a jak základní sedadla, jak základní palubní systém vypadají rozumně.
Můžete z viděného mít jiný pocit, stejně jako bude mít jiný věčně sebevědomé Hyundai. Vcelku vysoká základní cena ale podle nás reflektuje to, že auto ani bez výbavy navíc nevypadá nepoužitelně. A to je docela důležité - jak jsme totiž zmínili, jakýkoli posun v nabídce výše znamená nárůst ceny o desítky procent jako nic. A to může být pro některé opravdu příliš. Váš názor?
Díky za inspiraci, Josefe!
Takto vypadá nové Hyundai i30 kombi v úplném základu v Německu - český se liší od pohledu jen nelakovanými klikami a zrcátky
Pro srovnání vůz ve specifikaci, v jaké bývá prezentován. Rozdíl to je a velký, ale ne zase tak propastný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda