Japonci odhalili vážného soupeře Škody Octavia. Kopíruje její typické přednosti

Bylo by naivní si myslet, že konkurence nevidí úspěch Škody Octavia a nebude chtít uspět na stejném poli. Jiné pokusy zatím vyzněly do ztracena, snahy Toyoty s novou Corollou kombi je ale třeba brát vážně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Japonci odhalili vážného soupeře Škody Octavia. Kopíruje její typické přednosti

4.9.2018 | Petr Prokopec

Japonci odhalili vážného soupeře Škody Octavia. Kopíruje její typické přednosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bylo by naivní si myslet, že konkurence nevidí úspěch Škody Octavia a nebude chtít uspět na stejném poli. Jiné pokusy zatím vyzněly do ztracena, snahy Toyoty s novou Corollou kombi je ale třeba brát vážně.

Škoda Octavia je fenoménem nejen u nás, na špici prodejnosti je v řadě evropských zemí. Není to nakonec až tak překvapivé, neboť za rozumné peníze nabízí větší auto, než je v její třídě obvyklé. Znát je to hlavně na prostoru vzadu a také v zavazadelníku, který u kombíku po sklopení zadních sedadel dokáže pobrat až 1 740 litrů nákladu. Tuto kapacitu pak sice dokáže překonat třeba Peugeot 308 SW, ale pro cestující tolik místa neskýtá a vůči kvalitě francouzského vozu mohou mít mnozí předsudky.

Nyní tu ale máme vyzyvatele, u kterého lze nad případnou poruchovostí mávnout rukou a nesoustředí se jen na místo pro náklad. Nová Corolla Touring Sports totiž nese na čelní masce i zadním víku logo Toyoty, která je kvalitou svých vozů známa. U praktičtější verze hatchbacku, jenž byl odhalen v březnu na autosalonu v Ženevě, pak nešetřila ani nad zadní nápravou. Při vzpřímených sedadlech totiž můžete do zavazadelníku naskládat 598 litrů, tedy jen o 12 méně než u Škody.

Objem zavazadlového prostoru po sklopení sedadel japonská automobilka zatím nezveřejnila, pročež by možná aktuálně nebylo o co stát. Nicméně tu máme ještě další data, která mohou škodovce přidělat pár vrásek na čele. Ani Octavie totiž nezvládne Toyotě konkurovat v oblasti rozvoru, který se natáhl na 2 700 milimetrů. Novinka tedy nabízí 928 mm pro kolena zadních cestujících, což je vůbec nejvíce v segmentu.

Benefity spojené se zádí tím nekončí, Japonci dále přihazují víceprvkovou nápravu a za příplatek i adaptivní zavěšení AVS. Vpředu se pak mohou pochlubit ještě 1,8litrovým nebo dvoulitrovým hybridním ústrojím, kdy první jednotka dává k dobru 122 a druhá 180 koní. Baterie systému přitom byly kvůli lepšímu rozložení hmotnosti usazeny za zadní sedadla, zatímco spalovací motory jsou usazeny co nejníže. Dobré by tedy mohly být i jízdní vlastnosti.

Na verdikt v tomto ohledu si samozřejmě budeme muset ještě chvíli počkat, živý debut vozu totiž proběhne až za měsíc v Paříži a zahájení prodeje nejspíše proběhne na konci tohoto nebo počátku příštího roku. Momentálně tak už jen dodáme, že kromě dvojice hybridních jednotek bude v nabídce také jedna-dvojka turbo se 116 koňmi. Uvnitř pak bude možné sáhnout po head-up displeji, audio systému JBL či třeba bezdrátovém dobíjení mobilních telefonů.


Japonci odhalili vážného soupeře Škody Octavia. Kopíruje její typické přednosti - 1 - Toyota Corolla Touring Sports 2018 prvni foto 01Japonci odhalili vážného soupeře Škody Octavia. Kopíruje její typické přednosti - 2 - Toyota Corolla Touring Sports 2018 prvni foto 01aJaponci odhalili vážného soupeře Škody Octavia. Kopíruje její typické přednosti - 3 - Toyota Corolla Touring Sports 2018 prvni foto 02Japonci odhalili vážného soupeře Škody Octavia. Kopíruje její typické přednosti - 4 - Toyota Corolla Touring Sports 2018 prvni foto 02aJaponci odhalili vážného soupeře Škody Octavia. Kopíruje její typické přednosti - 5 - Toyota Corolla Touring Sports 2018 prvni foto 03Japonci odhalili vážného soupeře Škody Octavia. Kopíruje její typické přednosti - 6 - Toyota Corolla Touring Sports 2018 prvni foto 04
Nová Toyota Corolla Touring Sports nabídne nejen velký zavazadelník, ale také třeba víceprvkovou zadní nápravu či možnost výběru mezi dvěma hybridními ústrojími

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše