Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci stvořili auto, které má manuální i automatickou převodovku, zároveň
9.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Aby nějaký vůz nabízel na výběr dva typy převodovky, není ani dnes až tak výjimečné. Tento ale nedává na výběr jen při koupi, oba nabízí pořád.
I když možností výběru v posledních letech ubývá, pořád se najde dost aut, která vám při koupi umožňují vybrat si mezi automatickým nebo manuálním řazením. Většina lidí má v tomto ohledu předem jasno a pokud váhají, mohou sáhnout po jisté kombinaci obojího. Pod tím si dnes můžeme představit robotizovaný manuál - technicky to je manuální převodovka, řidič ale sám neřadí, to za něj dělá automatika. Teoreticky je to zajímavý nápad z hlediska snížení ztrát při přenosu výkonu a zdánlivé spojení výhod obojího, v realitě existuje ale jen hrstka robotizovaných manuálů, které by nespojovaly spíše nevýhody obojího.
Toyota na to v případě konceptu GR HV, podivného to hybridu vzniklého z modelu GT 86, jde z opačné strany. V útrobách je šestistupňová automatická převodovka, která ale dostala navíc i normální řadicí páku s kulisou ve tvaru písmene H. A po stisku jednoho tlačítka, která má na sobě červené písmeno M, ji můžete začít používat, jako byste měli normální manuál. Tedy, skoro, má to jeden háček.
Hovoří se o tom, že „nemusíte používat spojku” - jestli ve voze vůbec je spojkový pedál, netušíme, na fotkách jsou vidět jen pedály brzdy a plynu a nelze jednoznačně říci, jestli je tu ještě nějaký třetí, schoval by se případně za středovým tunelem. Co vidět je, je pět tlačítek, označených P, R, N, D a zmíněné M. A také normální řadicí páka, navíc se startovacím tlačítkem v hlavici jako u Mercedesu SLR McLaren.
Jak to přesně funguje, netušíme, ale odhadujeme, že převodovka je klasický automat s hydroměničem, který řadí sám, dokud nezmáčknete tlačítko M. Pak řadíte pákou, která ale ve skutečnosti není páka, nýbrž elektronický volič - a podle toho, kam ho posunete, převodovka zvolí správný kvalt. Je to ovšem jen naše spekulace, reálně může být toto řazení typu „budu všechno, co si budeš přát” řešeno i jinak. Na přesný popis si musíme počkat do tokijského autosalonu, kde se vůz ukáže in natura, za krajně neobvyklé ale můžeme řešení jeho řazení označit už nyní...
Automat ovládáte tlačítky, manuální režim pákou. Zní to zajímavě, ale nebude to jen stará technika v novém kabátě?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva