Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci ukázali nový Šinkansen. Zhubl o 11 tun, má bezprecedentní akceleraci
21.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Opájet se rychlostí nutně nemusíte v autě, stačí si koupit lístek na vlak. Tedy, někde, třeba za dva roky při olympiádě v Tokiu, kterou podpoří i nový rychlovlak.
U nás sice stále ještě nedávné zimní olympijské hry v Jižní Koreji, pořadatelská země těch následujících už se ale intenzivně připravuje na ty další. Olympiáda se v Japonsku konala celkem třikrát, přičemž jednu z nich si pamatujeme velice dobře, počtvrté sportovci zavítají do Země vycházejícího slunce v roce 2020. Tehdy se budou konat letní olympijské hry v Tokiu a celá země se na sportovní svátek spojený s náročnou organizací cestování pro statisíce lidí připravuje už nyní.
Má to také své automobilové projevy, protože nám ale dlouhodobě nejsou cizí ani pozoruhodné vlaky, podíváme se dnes právě na jeden takový. Kromě příprav sportovišť totiž probíhá vylepšení infrastruktury, které má zrychlit zejména přepravu z letišť do centra hlavního města. A právě tomu má přispět nový Šinkansen - oficiálně se toto označení vztahuje jen k vysokorychlostní železnici a slavné vlaky na ní mají svá specifická jména, ale v praxi se pojem vžil pro označení obojího.
Společnost Central Japan Railway vyvinula svůj nový vysokorychlostní vlakový model Shinkansen N700S neboli Shinkansen Supreme. Nejdokonaleji uhlazený a chytrý vlak má za úkol posílit dopravu po zemi. Tichý rychlík poprvé vyrazí na dráhu Tokaido Shinkansen Line v roce 2020 mezi městy Tokio a Osaka, ale testování začíná už letos v březnu.
Zástupce ředitele divize operačních služeb Masayuki Ueno řekl, že řada N700S byla kompletně přepracována hlavně v oblasti vybavení a dovedností. „Vyrobili jsme vlak, který může symbolizovat novou éru pro linku Tokaido Shinkansen,“ sdělil Ueno.
Vedle nového zlatého loga Supreme, se řada N700S pyšní řadou technologických vylepšení. Ve srovnání s předchůdcem N700A, která vstoupila do provozu v roce 2013, má nová série rychlovlaků inovovaný profil přední části. Ostřejší konstrukce nosu údajně snižuje hluk při vjezdu do tunelů a snižuje odpor vzduchu. Variace šestnácti vozů za sebou je lehčí o neuvěřitelných 11 tun částečně díky novým polovodičům z karbidu křemíku a přirozenému systému chlazení vzduchu. V důsledku podobných vylepšení bude nový vlak spotřebovávat méně energie.
Aplikace nejnovějších technologií zkrátí reakční dobu brzdového systému. Zařízení pod podlahou bylo zjednodušeno, což umožnilo větší improvizaci v případě potřeby. Obvykle šestnáctidílná souprava může být například zkrácena na osmi či dvanáctivozové variace. Z pohledu rychlosti však model N700S nebude rychlejší, protože bude mít maximální rychlost 300 km/h, stejně jako ostatní vlaky řady N700. Měl by jí ale díky lepší akceleraci i deceleraci dosahovat po delší část přesunu mezi stanicemi a tím zkrátit cestovní časy. Pro lepší představu - Supreme by měl z 0 na 300 km/h zrychlit za méně než 3 minuty. To je docela kalup, na takové monstrum.
Interiér nového Šinkansenu také prošel velkou modernizací. Všechna sedadla pro cestující budou vybavena elektrickými zásuvkami pro elektronická zařízení. Proces sklápění opěradel je uživatelsky přívětivější. Cestující mají mít k dispozici o 15 % více prostoru. Mezi chytrá řešení patří osvětlení zavazadlového prostoru po příjezdu do stanice, aby si cestující nezapomněli vzít s sebou z nového vlaku všechny věci.
Pokud byste tedy hledali další důvod, proč se za dva roky a něco vydat do Japonska, tady jej máte. Poznat historicky jeden z nejvyspělejších rychlovlaků na vlastní kůži v nejnovějším provedení bude jistě zážitkem samo o sobě...
Společnost Central Japan Railway odhalila svůj model Shinkansen N700S alias Shinkansen Supreme, který bude oficiálně debutovat v roce zahájení olympiády. Testy začaly tento měsíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB