Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci ukázali nový typ airbagu, řeší největší problém těch dosavadních
26.8.2019 | Mirek Mazal
Airbagy jsou v autech „doma” už dekády a zásadně přispívají zmírnění následků nehod. Z podstaty svého fungování ale mohou také ubližovat a právě tento problém má nové řešení Hondy odstranit.
Nafukovací pytle zvané airbagy jsou dnes základním prvkem bezpečnostní výbavy všech aut na trhu. Zatímco se automobilky snaží inovovat další dodatečné systémy ochrany posádky, Honda se vrátila v čase a začíná vylepšovat léta používané polštáře vystřelované z palubní desky přímo do obličeje cestujících.
Japonci hlásají průlomové poznatky v ochraně řidiče a spolujezdce vytvořením nového designu airbagu, který má zabránit zraněním posádky způsobených právě vystřelením bezpečnostního vaku. To je jednoznačně největší problém jejich dosavadního fungování, neboť i když v naprosté většině případů pomáhají, v menší části naopak způsobí řidiči nebo spolujezdci zranění, která by jinak neutrpěli. A mohou být i fatální.
Novinku pomáhaly vyvíjet americké výzkumné instituce a vylepšené tvarování by mělo lépe zvládat absorpci energie z nárazů pod různými úhly. Nový airbag je tedy vybaven třemi nafukovacími oddíly místo jediného a pomáhá minimalizovat boční síly působící na hlavu a krční páteř cestujícího. Podoba nejlépe vystihuje příklad baseballové rukavice s pevnějším centrálním panelem a dvěma měkkými bočními sekcemi. Konstrukce zachytí hlavu člověka a boční panely ji udrží v rovné pozici, aby se zabránilo dalším zraněním.
Vývojáři tím přechází potenciálně až smrtící rotaci hlavy, ke které občas dochází při specifických autonehodách s nárazy v různých úhlech právě vinou airbagů. Při šikmých střetech umí dát rány, které člověku mohou i zlomit vaz. Proto vznikl vhodnější tvar pytle, který něco takového nedopustí. Prototypy se zatím při testech v laboratořích osvědčily a pokud bude zkušební proces pokračovat stejným tempem, dočkají se této novinky první auta už příští rok.
Nové airbagy Hondy řeší největší problém stávajících řešení, která mohou člověka i zabít při nehodě, která by jej sama o sobě jen zranila. V laboratorních testech už se osvědčily
Zdroj: Honda
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva