Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci ukázali nový typ airbagu, řeší největší problém těch dosavadních
26.8.2019 | Mirek Mazal
Airbagy jsou v autech „doma” už dekády a zásadně přispívají zmírnění následků nehod. Z podstaty svého fungování ale mohou také ubližovat a právě tento problém má nové řešení Hondy odstranit.
Nafukovací pytle zvané airbagy jsou dnes základním prvkem bezpečnostní výbavy všech aut na trhu. Zatímco se automobilky snaží inovovat další dodatečné systémy ochrany posádky, Honda se vrátila v čase a začíná vylepšovat léta používané polštáře vystřelované z palubní desky přímo do obličeje cestujících.
Japonci hlásají průlomové poznatky v ochraně řidiče a spolujezdce vytvořením nového designu airbagu, který má zabránit zraněním posádky způsobených právě vystřelením bezpečnostního vaku. To je jednoznačně největší problém jejich dosavadního fungování, neboť i když v naprosté většině případů pomáhají, v menší části naopak způsobí řidiči nebo spolujezdci zranění, která by jinak neutrpěli. A mohou být i fatální.
Novinku pomáhaly vyvíjet americké výzkumné instituce a vylepšené tvarování by mělo lépe zvládat absorpci energie z nárazů pod různými úhly. Nový airbag je tedy vybaven třemi nafukovacími oddíly místo jediného a pomáhá minimalizovat boční síly působící na hlavu a krční páteř cestujícího. Podoba nejlépe vystihuje příklad baseballové rukavice s pevnějším centrálním panelem a dvěma měkkými bočními sekcemi. Konstrukce zachytí hlavu člověka a boční panely ji udrží v rovné pozici, aby se zabránilo dalším zraněním.
Vývojáři tím přechází potenciálně až smrtící rotaci hlavy, ke které občas dochází při specifických autonehodách s nárazy v různých úhlech právě vinou airbagů. Při šikmých střetech umí dát rány, které člověku mohou i zlomit vaz. Proto vznikl vhodnější tvar pytle, který něco takového nedopustí. Prototypy se zatím při testech v laboratořích osvědčily a pokud bude zkušební proces pokračovat stejným tempem, dočkají se této novinky první auta už příští rok.
Nové airbagy Hondy řeší největší problém stávajících řešení, která mohou člověka i zabít při nehodě, která by jej sama o sobě jen zranila. V laboratorních testech už se osvědčily
Zdroj: Honda
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 7 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 9 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry