Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci vypustili na trať velmi podivně tvarovaný vlak, má být nejrychlejší na světě
13.5.2019 | Mirek Mazal
Zvláštní tvary předních partií připomenou kde co, mají ale své technické opodstatnění. Jsou jednou z mnoha technických fines, které učiní z nového japonského rychlovlaku vůbec nejrychlejší stroj svého druhu na celém světě.
Japonsko je v řadě oblasti na špici světového vývoje a železniční doprava patří mezi ně. Je kolébkou vysokorychlostních vlaků Šinkansen, které neustále vylepšuje. Pod vlajkou Východojaponské železniční společnosti tak o víkendu začalo testování nejnovějšího vlaku, který si říká Alfa-X.
Vedení firmy s ním nemá skromné záměry. Očekává, že zbrusu nová souprava po dokončení dosáhne v běžném provozu rychlost přesahující 400 km/h, což by stačilo na titul nejrychlejšího vlaku planety. Běžná cestovní rychlost má činit 360 km/h, čili o 40 km/h více než současný rekord Šinkansenu série E5 na trati Tóhoku. Na nejdelším úseku v zemi bude docházet k testovacím jízdám, konkrétně dvakrát týdně stroj dostane prostor mezi městy Aomori a Sendai. Probíhat budou až do roku 2021, kdy se očekává dokončení zkušební fáze.
Vlak měří 250 metrů na délku a skládá se z deseti jednotlivých vozů usazených na vzduchovém podvozku odolném i proti zemětřesení. Nevšedních 22 metrů délky je vyhrazeno pro zvláštní nos rychlovlaku, který je vůbec nejdelším, jaký kdy byl použit. Tento prvek lépe rozráží vzduch hlavně v nájezdech do tunelů, omezuje hlučnost soupravy a stabilizuje ji v plném tempu.
Alfa-X z dílny Kawasaki Heavy Industries a Hitachi poprvé dostane inovovaný systém brzdění. Nadstandardní brzdný účinek slibuje klasická brzdová soustava na každém voze doplněna o magnetické desky u kolejnic. Efektivnější zpomalování by měly zajistit také aerodynamické brzdy v podobě výsuvných spojlerů na střeše.
Je to „nové nejvíc”, které bude možné na železnicích potkat a skutečná mašina budoucnosti, což futuristický vzhled stroje jen podporuje. Kdy by se Alfa-X mohla objevit v provozu, je zatím otázkou, konkrétní termín se odvine od výsledků zmíněných testů, které budou probíhat během následujících dvou let.
Prototyp nejrychlejšího vlaku na světě najíždí první zkušební kilometry, v běžném provozu má překonat rychlost 400 km/h
Zdroj: Nikkei
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 11:19 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch