Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci vypustili na trať velmi podivně tvarovaný vlak, má být nejrychlejší na světě
13.5.2019 | Mirek Mazal
Zvláštní tvary předních partií připomenou kde co, mají ale své technické opodstatnění. Jsou jednou z mnoha technických fines, které učiní z nového japonského rychlovlaku vůbec nejrychlejší stroj svého druhu na celém světě.
Japonsko je v řadě oblasti na špici světového vývoje a železniční doprava patří mezi ně. Je kolébkou vysokorychlostních vlaků Šinkansen, které neustále vylepšuje. Pod vlajkou Východojaponské železniční společnosti tak o víkendu začalo testování nejnovějšího vlaku, který si říká Alfa-X.
Vedení firmy s ním nemá skromné záměry. Očekává, že zbrusu nová souprava po dokončení dosáhne v běžném provozu rychlost přesahující 400 km/h, což by stačilo na titul nejrychlejšího vlaku planety. Běžná cestovní rychlost má činit 360 km/h, čili o 40 km/h více než současný rekord Šinkansenu série E5 na trati Tóhoku. Na nejdelším úseku v zemi bude docházet k testovacím jízdám, konkrétně dvakrát týdně stroj dostane prostor mezi městy Aomori a Sendai. Probíhat budou až do roku 2021, kdy se očekává dokončení zkušební fáze.
Vlak měří 250 metrů na délku a skládá se z deseti jednotlivých vozů usazených na vzduchovém podvozku odolném i proti zemětřesení. Nevšedních 22 metrů délky je vyhrazeno pro zvláštní nos rychlovlaku, který je vůbec nejdelším, jaký kdy byl použit. Tento prvek lépe rozráží vzduch hlavně v nájezdech do tunelů, omezuje hlučnost soupravy a stabilizuje ji v plném tempu.
Alfa-X z dílny Kawasaki Heavy Industries a Hitachi poprvé dostane inovovaný systém brzdění. Nadstandardní brzdný účinek slibuje klasická brzdová soustava na každém voze doplněna o magnetické desky u kolejnic. Efektivnější zpomalování by měly zajistit také aerodynamické brzdy v podobě výsuvných spojlerů na střeše.
Je to „nové nejvíc”, které bude možné na železnicích potkat a skutečná mašina budoucnosti, což futuristický vzhled stroje jen podporuje. Kdy by se Alfa-X mohla objevit v provozu, je zatím otázkou, konkrétní termín se odvine od výsledků zmíněných testů, které budou probíhat během následujících dvou let.
Prototyp nejrychlejšího vlaku na světě najíždí první zkušební kilometry, v běžném provozu má překonat rychlost 400 km/h
Zdroj: Nikkei
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan