Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci vypustili na trať velmi podivně tvarovaný vlak, má být nejrychlejší na světě
13.5.2019 | Mirek Mazal
Zvláštní tvary předních partií připomenou kde co, mají ale své technické opodstatnění. Jsou jednou z mnoha technických fines, které učiní z nového japonského rychlovlaku vůbec nejrychlejší stroj svého druhu na celém světě.
Japonsko je v řadě oblasti na špici světového vývoje a železniční doprava patří mezi ně. Je kolébkou vysokorychlostních vlaků Šinkansen, které neustále vylepšuje. Pod vlajkou Východojaponské železniční společnosti tak o víkendu začalo testování nejnovějšího vlaku, který si říká Alfa-X.
Vedení firmy s ním nemá skromné záměry. Očekává, že zbrusu nová souprava po dokončení dosáhne v běžném provozu rychlost přesahující 400 km/h, což by stačilo na titul nejrychlejšího vlaku planety. Běžná cestovní rychlost má činit 360 km/h, čili o 40 km/h více než současný rekord Šinkansenu série E5 na trati Tóhoku. Na nejdelším úseku v zemi bude docházet k testovacím jízdám, konkrétně dvakrát týdně stroj dostane prostor mezi městy Aomori a Sendai. Probíhat budou až do roku 2021, kdy se očekává dokončení zkušební fáze.
Vlak měří 250 metrů na délku a skládá se z deseti jednotlivých vozů usazených na vzduchovém podvozku odolném i proti zemětřesení. Nevšedních 22 metrů délky je vyhrazeno pro zvláštní nos rychlovlaku, který je vůbec nejdelším, jaký kdy byl použit. Tento prvek lépe rozráží vzduch hlavně v nájezdech do tunelů, omezuje hlučnost soupravy a stabilizuje ji v plném tempu.
Alfa-X z dílny Kawasaki Heavy Industries a Hitachi poprvé dostane inovovaný systém brzdění. Nadstandardní brzdný účinek slibuje klasická brzdová soustava na každém voze doplněna o magnetické desky u kolejnic. Efektivnější zpomalování by měly zajistit také aerodynamické brzdy v podobě výsuvných spojlerů na střeše.
Je to „nové nejvíc”, které bude možné na železnicích potkat a skutečná mašina budoucnosti, což futuristický vzhled stroje jen podporuje. Kdy by se Alfa-X mohla objevit v provozu, je zatím otázkou, konkrétní termín se odvine od výsledků zmíněných testů, které budou probíhat během následujících dvou let.
Prototyp nejrychlejšího vlaku na světě najíždí první zkušební kilometry, v běžném provozu má překonat rychlost 400 km/h
Zdroj: Nikkei
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch