Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Je tohle nejúchvatnější kulisa manuálního řazení? Má ji auto lehčí než 800 kg
17.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Lotus učinil lehký Elise ještě lehčím a dostal jeho suchou hmotnost pod 800 kg. Navíc mu dal úžasné řazení manuální převodovky.
Udělat lehké ještě lehčím, to bylo hlavní motto Colina Chapmana, zakladatele značky Lotus. A v těchto šlépějích nadále kráčejí i noví vlastníci. Aktuálně tak automobilka představila nový Lotus Elise Sprint, který by na první pohled mohl být jen stoprvní variací již stokrát viděného. Nicméně pohled na hmotnost dokáže srazit čelist až na zem, něco takového se v dnešním automobilovém světě nevidí.
Sprint totiž váží pouhých 798 kilogramů (jde o suchou hmotnost), což je nejnižší číslo, jakého Lotus dosáhl od roku 1996, kdy byl originální Elise představen. Je přitom třeba dodat, že ani základní varianta nepřekypuje obezitou, a proto musela automobilka přistoupit takříkajíc k holení až na kost. Do interiéru se tak kupříkladu nastěhovala zcela otevřená kulisa převodovky, čímž byl uspořen kilogram oproti standardu. A výsledek vypadá fantasticky.
Dalšími dietními prvky jsou v případě interiéru karbonové kryty prahů, na jejichž konto padá redukce o 0,8 kilogramu. Z uhlíkových vláken jsou rovněž závodní sedadla (-6 kg) nebo kryt motoru a ochranný oblouk za sedadly (-6 kg). Lithium-iontová baterie sráží hmotnost o dalších 9 kilogramů, kovaná kola z hliníkové slitiny pak o 5 kg. A opomenout nesmíme ani použití dvoudílných brzdových třmenů (-4 kg).
Ve srovnání s výchozími modely Elise Sport a Sport 220 tu tedy máme celkovou úsporu 31,8 kilogramu, nicméně pouze šestadvacet je zahrnuto do základní výbavy. Za brzdy, kryty prahů a onu nádhernou otevřenou kulisu je třeba připlácet, ceny těchto prvků ale Lotus zatím nezmínil. Víme ovšem, že Elise Sprint vyjde na 37 300 GBP (cca 1 160 000 Kč), Sprint 220 pak na 44 300 GBP (1 377 500 Kč).
Po stránce motorické je přitom možné u levnější varianty počítat s atmosférickým 1,6litrovým motorem, který produkuje 136 koní a 160 Nm a stojí za zrychlením z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za 5,9 sekundy. Sprint 220 pak užívá jedna-osmu doplněnou kompresorem, který výkon zvedá na názvem proklamovaných 220 koní a 250 Nm, akceleraci přitom snižuje na 4,1 sekundy.
Jen u snižování hmotnosti ovšem nezůstane, dále se obě varianty Sprint chlubí unikátními znaky vpředu a vzadu, dekorativními grafickými polepy či černým lakem zmiňovaných odlehčených kol. Dovnitř se pak nastěhovaly specifické švy, které může doplnit čalounění Alcantarou. To je ovšem již stejně jako mnohé prvky redukční diety za příplatek.
Lotus Elise je nově k mání ve verzích Sprint a Sprint 220. Obě přitom dostaly do vínku řadu odlehčených prvků, pročež suchá hmotnost klesla na 798 kg. I díky tomu odkrytému řazení...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda