Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z nejrychlejších sedanů světa ve světle zelené je vážně neobvyklý zjev
25.7.2019 | Petr Prokopec
Když už si v Evropě někdo pořídí tak opulentní vůz, je obvykle i tradiční modrá značky Alpina považována za provokaci. V USA platí jiné pořádky, a tak tam jeden z klientů značky sáhl po B7 v odstínu Mint Green.
Majitelé limuzín si v Evropě povětšinou objednávají svá auta v některé z velmi tmavých barev, které v tomto segmentu platí za vrcholy elegance. Rozhodnout se ovšem mohou i pro bílou, stříbrnou či šedou, a nikdo nezvedne ani obočí, dále ovšem místní klientela zachází jen zřídka. V USA nebo v Číně ale není zámožná klientela těchto vozů tak konzervativní, což dává najevo i svým vozovým parkem.
Důkazem budiž Američan, který si objednal Alpinu B7 na fotkách níže. Produkt formálně nezávislé automobilky, jejíž roční prodeje nepřesahují tisíc exemplářů, je obecně velkou vzácností. Spatřit jej ovšem v mátové zelené, je něco neskutečného. Zvláště když součástí „balení“ jsou tradiční mnohapaprsková litá kola a nástavec čelního nárazníku. Grafické boční polepy ale zjevně již majitele nepřitahovaly.
B7 je teprve třetím modelem Alpiny, který se legálně prodává v USA, možná i proto se tímto provedením sama Alpina pochlubila. Značka tedy nemá v novém světě vlatní dealerskou síť, ale místo toho využívá showroomů BMW. To pak ostatně jen dokazuje, jak je tomu ve skutečnosti s oním nezávislým statutem. Fakticky je totiž firma spíše úpravcem mnichovských vozů.
Zpět ale k mátově zelené limuzíně B7, která je jistě jedním z posledních vyrobených exemplářů před příchodem faceliftu. Její čelní partie tedy zdobí ledvinky o relativně střídmé velikosti, za nimiž se skrývá 4,4litrový osmiválec twin-turbo. Pohonná jednotka přitom produkuje 608 koní a 800 Nm točivého momentu, jejichž přenos na všechna čtyři kola dostala na starosti osmistupňová automatická převodovka. Ta se přitom dočkala specifického nastavení.
V kombinaci s překalibrovaným pohonem všech kol lze od vozu očekávat opravdu působivou jízdní dynamiku, stovku totiž Alpina B7 zvládá za 3,6 sekundy a dvoustovku za 12,5 sekundy. Maximální rychlost činí 330 km/h, což donedávna stačilo na titul nejrychlejšího sedanu světa - nový vrchol peláší až 333 km/h a B7 tak o 3 km/h překonává...
Vidět Alpinu B7 je obecně vzácností, v kombinaci s lakem Mint Green jde ale o naprosté unikum
Do interiéru nás Alpina nepustila, pro představu ale můžeme přidat starší pohled do nitra jiné zelené B7
Zdroj: Alpina
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch