Jediný vážný konkurent Bugatti Chiron se ukázal v sérii i s novou aerodynamikou

Jediný stroj, který se stejně jako Bugatti chlubí výkonem okolo 1 500 koní, teď může mít o čtvrtinu vyšší přítlak díky novým stabilizačním křidélkům.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jediný vážný konkurent Bugatti Chiron se ukázal v sérii i s novou aerodynamikou

22.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jediný vážný konkurent Bugatti Chiron se ukázal v sérii i s novou aerodynamikou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jediný stroj, který se stejně jako Bugatti chlubí výkonem okolo 1 500 koní, teď může mít o čtvrtinu vyšší přítlak díky novým stabilizačním křidélkům.

Uplynulý víkend nechyběl v americkém Pebble Beach prakticky žádný výrobce supersportů a luxusních vozů. Představit jsme si tak mohli mimo jiné koncepční Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet, Pagani Zonda HP Barchetta či první Bugatti Chiron pro USA. A kde je francouzské automobilka, tam nemůže chybět ani ta švédská, neboť i když jejich vozy jsou koncipované trochu jinak, zejména Chiron a Regera jsou od začátku srovnávány jako hlavní konkurenti v zápolení o titul absolutně nejrychlejšího silničního auta světa.

Podobně jako Bugatti, ani Koenigsegg se v USA nepochlubil něčí úplně novým, ukázal ale právě Regeru v sériové verzi pro prvního amerického zákazníka. A přivezl ji rovnou osazenou dosud nepředstavenými vylepšeními aerodynamiky.

Za názvem Aero Pack se ukrývají nové přední a zadní boční stabilizační křidélka, s nimiž je spojen výraznější čelní spoiler. Tyto modifikace podle Koenigseggu nejen přiostřily vzhled, hlavně zvýšily přítlak z 310 na 385 kilogramů. Automobilka ale zároveň dodala, že jakkoliv je zvýšení přítlaku o 25 procent vítané, stinnou stránkou je pětiprocentní zhoršení koeficientu odporu vzduchu.

Na stánku Koenigseggu se neukázala jen novými doplňky ověnčená vínová Regera, jež je vůbec prvním hybridem švédské značky registrovaným ve Spojených státech. Byly zde k vidění také předešlé modely CCX a CCXR, pro které je aktuálně k dispozici paket Ghost Package zahrnující zadní difuzor, karbonová kola, zpětná zrcátka, čelní splitter či dvojité zadní křídlo.

Vzhled daných doplňků byl inspirován modelem Agera RS, přičemž Koenigsegg na jejich výrobu samozřejmě použil karbonová vlákna. Kromě nich je součástí paketu i nový výfuk, přičemž zákazníci si jej mohou pořídit samostatně či společně s dalšími aerodynamickými komponenty. Pokaždé přitom mohou počítat s logem ducha, který je tradičním strážcem švédských supersportů...


Jediný vážný konkurent Bugatti Chiron se ukázal v sérii i s novou aerodynamikou - 1 - Koenigsegg Regera Aero Pack 2017 prvni foto 01Jediný vážný konkurent Bugatti Chiron se ukázal v sérii i s novou aerodynamikou - 2 - Koenigsegg Regera Aero Pack 2017 prvni foto 02
Koenigsegg se aerodynamickým paketem pro model Regera pochlubil na oficiálních fotkách...

Jediný vážný konkurent Bugatti Chiron se ukázal v sérii i s novou aerodynamikou - 3 - Koenigsegg Regera Aero Pack 2017 prvni foto 03Jediný vážný konkurent Bugatti Chiron se ukázal v sérii i s novou aerodynamikou - 4 - Koenigsegg Regera Aero Pack 2017 prvni foto 04Jediný vážný konkurent Bugatti Chiron se ukázal v sérii i s novou aerodynamikou - 5 - Koenigsegg Regera Aero Pack 2017 prvni foto 05Jediný vážný konkurent Bugatti Chiron se ukázal v sérii i s novou aerodynamikou - 6 - Koenigsegg Regera Aero Pack 2017 prvni foto 06Jediný vážný konkurent Bugatti Chiron se ukázal v sérii i s novou aerodynamikou - 7 - Koenigsegg Regera Aero Pack 2017 prvni foto 07Jediný vážný konkurent Bugatti Chiron se ukázal v sérii i s novou aerodynamikou - 8 - Koenigsegg Regera Aero Pack 2017 prvni foto 08
...i naživo

Jediný vážný konkurent Bugatti Chiron se ukázal v sérii i s novou aerodynamikou - 9 - Koenigsegg Regera Aero Pack 2017 prvni foto 09Jediný vážný konkurent Bugatti Chiron se ukázal v sérii i s novou aerodynamikou - 10 - Koenigsegg Regera Aero Pack 2017 prvni foto 10
Takhle pak vypadal celý stánek značky v Pebble Beach

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše