Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedno SUV Lamborghini nestačí, další chystaný terénní model umí překvapit
28.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská značka má místo Audi zamířit pod ochranná křídla Porsche. To má vést k enormní expanzi nabídky jejích modelů, ovšem i jedné ztrátě.
Lamborghini se stalo součástí koncernu VW Group v roce 1998, nevládl ji ale přímo koncern, po celou dobu spadala pod automobilku Audi. To se ovšem nyní změní, neboť Němci chystají kompletní změnu hierarchie. Značka ze Sant'Agata Bolognese by nově měla zamířit pod ochranná křídla Porsche, které by zastřešilo celou prémiovou část koncernu - již nyní pod ni spadají Bentley a Bugatti, souběžně s Lambem pod ni pak má přejít i Audi.
Co přesně to znamená? V prvé řadě tolik, že daným krokem má být i nadále zajištěna individuální identita všech značek. Ve druhé pak to, že portfolio Lamborghini se bude moci dále rozrůstat. Nikoliv však jen o chystané SUV Urus, ale také o mnohé deriváty modelů Huracán a Aventador, respektive pak jejich nástupců. Ve finále pak můžeme zmínit ještě bližší propojení techniky, neboť nová generace menšího vozu přepřáhne na osmiválec vyvinutý právě v Zuffenhausenu.
Nové informace jsou poměrně podrobné, pročež můžeme dodat, že zatímco dnes je Huracán k mání jako kupé či Spyder a jako zadokolka nebo čtyřkolka, do budoucna dorazí i Speedster a Barchetta. Očekávat pak můžeme ještě ostré provedení SV i daleko žhavější verzi GT3 Stradale. Prostor mezi kupé a roadsterem vyplní Targa, mimo to se mluví také o odlehčené variantě Superleggera. To je vskutku svérázné rozšíření nabídky, stále však není konečné.
Ve finále má dorazit ještě Huracán zatím označovaný přídomkem Safari, který není ničím jiným než crossoverem ve stylu někdejšího konceptu Audi Nanuk. Profitovat má z vyšší světlé výšky i ochranných lemů karoserie, se kterými spojí systém pohonu všech kol i řízení všech kol. Podle vývojového oddělení značky je tento derivát ideálem pro oblasti s horším povrchem vozovek, přičemž vyroben bude nejen jako kupé, ale také jako roadster. Pokud tedy kdokoliv bude mít dostatek peněz, neodejde od značky neuspokojen.
Pokud vám tato expanze cosi říká, cílíte na střed terče. Obdobně se totiž vyprofilovalo i Porsche, jehož kultovní model 911 dnes můžete pořídit jako kupé, kabriolet či Targu. Na výběr máte několikero přeplňovaných i atmosférických motorů, stejně jako pohon zadních nebo všech čtyř kol. Chybí sice ona terénní varianta, nicméně 911 má již standardně vyšší světlou výšku než Lambo a Targa navíc disponuje měkčími tlumiči - tuto roli tak umí zastat též.
Přesunout se můžeme k modelu Aventador, u kterého se rovněž čeká větší rozvětvení. Ovšem až u nástupce, jenž dorazí okolo roku 2020 a který je vyvíjen pod kódovým označením LB634/635 (kupé, roadster). Vůz si ponechá atmosférický dvanáctiválec, jeho objem však bude navýšen na sedm litrů a výkon stoupne na 800 koní. Komu to bude málo, bude moci sáhnout po hybridní variantě se dvěma elektromotory a výkonem přes 1 000 koní.
Novinka bude používat evoluční verzi stávajícího karbonového monokoku, přičemž po vzoru Lamborghini Huracán Performante přijde s aktivními aerodynamickými prvky. Automobilka přitom zvažuje, že by nabídku posléze doplnila méně výkonnou verzí V8, která by si k 700 koním dopomohla elektromotorem. Tento model by pak měl doplnit poměrně květnaté portfolio, jenž má zahrnovat i verze SV, odlehčenou Essenza či skoro-závodní Jota.
Zajímavý je pak výhled ještě dále do budoucna, zhruba rok po novém dvanáctiválcovém Lamborghini má totiž dorazit nástupce modelu Huracán. Ten se prý zbaví platformy MSS matrix, jenž sdílí s Audi R8, a přepřáhne na zmiňovaný karbonový monokok. Je přitom otázkou, zda tím nepřijdeme o třetí generaci supersportu z Ingolstadtu, odpověď je ale zatím ve hvězdách. Atmosférický desetiválec se ale bohužel minulostí stane.
Místo toho má nástupce Huracánu přepřáhnout na čtyřlitrový osmiválec twin-turbo od Porsche, přičemž výkon by měl činit 650 koní. Vrcholné verze opětovně sáhnou po elektřině, nabízet tak mohou až 900 koní. V takovém případě by přitom čas potřebný k akceleraci na stovku měl klesnout na 2,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak má přesáhnout 350 km/h.
Tím můžeme věštění z křišťálové koule ukončit, přičemž jsme zvědavi, co se stane realitou a co nikoliv. Onen přesun k hybridizaci či motorům Porsche je ale víceméně jistotou, rozšíření nabídky takovou měrou, o jaké se spekuluje, ale již tak jisté není. Vše bude samozřejmě záviset na finančních možnostech koncernu, jehož trable s dieselovými motory evidentně ještě neskončily...
Předmětem spekulací na téma terénního modelu se sice stal Aventador, nakonec však mimo zpevněný asfalt má zamířit menší Huracán
Jak by takový vůz mohl vypadat, naznačuje Audi Nanuk Quattro z roku 2013. Mimochodem koncept z hlavy Ferdinanda Piëcha
Zdroj: Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 2 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 3 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 5 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 6 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva