Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jen největší znalci budou tušit, jakému autu patří tento interiér
10.11.2018 | Mirek Mazal
Pokud se ve světě aut orientujete opravdu dobře, poznáte skoro všechna auta podle skoro jakékoli jejich části. O tomto voze ale mohli slyšet jen ti, kteří sledují všechno a všude, je totiž z Indonésie.
Dnešní svět skoro nezná neprozkoumaná zákoutí, která si žijí svým vlastním životem. Ty tam jsou tak doby, kdy se na určitém místě představilo nové auto a zbytek Země o něm roky neměl tušení. Dnes se i o premiéře nové škodovky během pár minut píše na amerických webech, jejichž čtenáře v podstatě nemusí zajímat. Jenže protože anglicky psaná média sledují lidé ze všech koutů světa, čtenáře si najde. A pokud dané médium sledují nadšenci, přečtou si o takové novince též.
Informovanost dnešních automobilových fandů je už kvůli tomu skoro nekonečná, přesto se čas od času objeví vůz, který pozornosti uniká. O jeden takový se postaral Institut Teknologi Nasional (Itenas) se sídlem v Bandungu v Indonésii, který představil svůj vlastní sporťák. Jeho vývoj vyvrcholilo na výstavě Indo Defence 2018 v Jakartě, kde lidé od 7. listopadu mohou obdivovat nejnovější výplody techniky. A mezi nimi i stroj označený V8 Vadi.
Doma způsobil poprask, nakonec na chloubě domácí produkce se podílel i místní oblíbenec hudebního šoubyznysu jménem Vidi Aldiano. Svět si jej ale v podstatě nevšímá a nakonec není divu - moc hezké ani propracované auto to není a jméno V8 Vadi těžce klame tělem. Pod kapotou se totiž nenachází osmiválcový motor, ale elektricky pohon.
Vzhled byl prý navržen se snahou o originální křivky, což se snad podařilo, třebaže rozsáhlé použití existujících dílů z jiných produkčních aut (u malosériového sporťáku skoro nutnost) tuto snahu poněkud sráží. Přední masku zdobí ostřejší hrany kombinované s oblým přechodem na karbonovou kapotu. Boční pohled ukáže hlavně malou světlou výšku vozu, řidič se spolujezdcem sedí skoro na zemi. Hrana vlnité linky jdoucí podél boků směrem k zadní nápravě vede až ke koncovým svítilnám, které svými trojúhelníkovými tvarem zabírají velkou část zadních partií. Kromě světlometů zaujme i mohutný difuzor a podobně masivní přítlačné křídlo.
Interiér se nese v kombinaci červené a černé, jako exteriér. Do očí ale možná více praští nepřesvědčivá kvalita zpracování, v pozitivnějším duchu zaujmou ovladače s barevnými krytkami nebo velká obrazovka na středovém panelu. Detaily můžete prohlédnout na fotografiích, jako celek ale působí podobně rozpačitě jako exteriér.
Auto vzniklo pod vedením Vadiho Akbara, odtud jméno V8 Vadi. Funkci elektromotorů, baterií anebo kontrolních systémů měl na starosti Pak Kristyadi. Co přesně má vůz pod kapotou, nevíme, úplné ořezávátko ale nebude. „Tohle auto jede rychle, za sedm vteřin dosáhne rychlosti 100 km/h a kapacita akumulátoru je navržena tak, aby vydržela 6 hodin s dobou nabíjení 2 hodiny. Zásoba je dostačující k cestě z Jakarty do Bandungu, pokud není dopravní zácpa,“ řekl Kristyadi.
Indonéský stroj se zatím nedostal do širšího povědomí zbytku světa, ale jeho autoři už mají jasné plány. „V8 Vadi bude vyvinut pro hlídkování policie. Auto může jezdit rychle bez spalování pohonných hmot a bezhlučně,“ ujasnil vize Vadi Akbar. Jsme zvědavi, co z toho bude, v tuto chvíli je to spíše zajímavý pohled do automobilových končin, o kterém většina lidí ani nemá tušení, že existují...
Sporťák jménem V8 Vadi je dílem techniků institutu Itenas z indonéského Bandungu, kterým pomohl lokální pěvecký idol. Elektromobil zrychlí na stovku za sedm sekund a vydrží jet šest hodin, tvrdí jeho tvůrci, sloužit má policii
Zdroj: Itenas
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024 - WRC po dvou letech končí s hybridy a vrací se ke spalovacím motorům, ani tam to není únosná koncepce
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:34 - M.Z.
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry