Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kaipan Baby vypadá jako další český omyl, o neúspěch si říká už jménem
23.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když vám řekneme, že se představení dočkalo nové auto s dieselem za 350 tisíc, nebude vám to znít špatně. Než zjistíte, s čím vlastně máte tu čest.
Pokud vám jméno Kaipan nic neříká, patrně nejste sami, ovšem tahle česká automobilka není zas tak neznámá. Existuje už 25 let a také my jsme o ni na našich stránkách několikrát zavadili. Před lety jsme se věnovali jejich tehdy novému modelu s označením 16 a relativně nedávno jsme model 14 zmínili v článku o sedmi omylech českého autoprůmyslu. „Čtrnáctka” totiž chtěla vozem podobným Lotusu 7, na základech Favoritu včetně pohonu předních kol ale něčeho takového těžko mohla dosáhnout.
Značka Kaipan na pražské Autoshow právě prezentuje svůj nový model, Kaipan Baby. Pokud ho máte problém rozeznat od ostatních modelů nedivíme se, vypadá až na detaily úplně stejně, jen je možná ještě o trochu ošklivější. Rozdíl je, jak možná tušíte z označení, v útrobách - je tu dieselový motor Lombardini o 440 ccm objemu a výkonu 5,5 koně. Maximálka je 45 km/h; tohle auto bude možno řídit už od 15 let.
Stejně jako ostatní Kaipany, i Baby má náhon na přední kola. Použitá technika je zejména ze škodovek, jmenovitě Favoritu a Fabie 1,2 TSI, ale údajně také z vozů Škoda a Audi s motorem 1,8 TSI. Co přesně ze kterého auta pochází, není známo; údajů obecně je k dispozici poměrně málo. Víme ale, že Kaipan Baby má 3,15 metru na délku, váží 350 kg a první odhad ceny je - něčeho se chyťte - 350 tisíc korun.
Kromě dieselové verze má být k mání také elektrická, která bude mít rovněž výkon 5,5 koňě a dojezd bude 40 - 80 km. Kdy ten přijde na trh, nevíme; diesel bude k mání příští rok. Vůz na snímcích je prototyp a čeká ho ještě finální testování a homologační proces. Mezi příplatky bude i pevná střecha s vyklápěcími dveřmi, aby se tento vůz dal používat celý rok.
Kaipan se tak zařadí po bok značek jako Aixam nebo Ligier a nabídne auto pro teenagery z bohatých rodin. Jestli ti budou chtít auto, které vypadá jako sporťák, ale zní jako dlouholetou službou unavený traktor a nejezdí rychleji, je otázkou. Aixam člověk občas potká a Kaipan Baby je rozhodně víc „cool”. Jenže když mi bylo patnáct, to poslední, co jsem chtěl, bylo být jakkoliv spojován se slovem „baby”, česky „děťátko”. Možná se tohle auto mělo jmenovat Terminator...
Kaipan Baby je kratší než ostatní modely značky a má dieselový motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před hodinou - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 2 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 5 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva