Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kdysi jediný rychlostní konkurent Bugatti Veyron se vrací do výroby, 17 let od zrodu
19.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dokážete si představit, že by dnes BMW začalo znovu vyrábět BMW M3 generace E46? Asi ne, Saleen ale něco podobného udělal se svým extrémním S7.
Ještě nedávno se zdálo, že Saleen jakožto výrobce vlastních aut je definitivně po smrti. O firmě se v posledních letech mluvilo pouze v souvislosti s bankrotem či maximálně tuningem produktů Fordu či Chevroletu. Jenže Steve Saleen si po celou tu dobu připravoval cestu zpět. Vydal se do Číny, kde našel partnery, se kterými chce zahájit útok na bašty Porsche či Ferrari. První vlaštovkou nové éry bude před pár týdny model S1.
Než ale zamíří čtyřválcové kupé za prvními zákazníky, rozhodl se Saleen oprášit slávu svého vůbec prvního vlastního vozu, modelu S7. Ten se světu představil v srpnu 2000, přičemž ve výrobě vydržel devět let. Zpočátku disponoval sedmilitrovým atmosférickým osmiválcem od Fordu, posléze však dostal i dvojici turbodmychadel. Výkon tak poskočil z 558 na 760 koní, i to však bylo Stevu Saleenovi málo. Nakonec tedy nabídl zákazníkům i paket Competition, jenž laťku zvedl na zhruba 1 000 koní.
To z něj po roce 2005 dělalo jediného seriózního rychlostního konkurenta Bugatti Veyron, které bylo s to dosáhnout až 407 km/h. Saleen S7 Twin Turbo byl s to jet až 399 km/h. Nedá se ale říci, že by se po něm vrhli zájemci z celého světa, tohle auto bylo vždy kusovou záležitostí a ke sklonku minulé dekády už S7 nedokázal zastřít svůj původ z přelomu milénia. Přesto se nyní S7 vrací na scénu, a to v podstatě ve stejné podobě, ve které ji opustil.
Je třeba říci, že jakkoli nebyl S7 dvakrát úspěšný prodejně, na závodní scéně dokázal kralovat. Právě jako připomínka úspěchů hlavně v evropské i americké sérii Le Mans bude nyní vyrobeno sedm dodatečných exemplářů S7 LM, v jejichž případě byla sedmilitrová přeplňovaná pohonná jednotka naladěna dokonce na 1 300 koní. Přenos výkonu na zadní kola bude mít znovu na starosti šestistupňový manuál, který se dočká asistence od samosvorného diferenciálu.
Krom toho novinka počítá také s lehce modifikovanou karoserií, za což vděčí pobytu ve větrném tunelu. Vůči originálu byly přepracovány boční prahy či zadní spoiler, na podlaze jsou nové kanály upravující proudění vzduchu pod vozem. Nechybí ani 19palcová přední a 20palcová zadní kovaná kola s centrální maticí, jež obouvají pneumatiky o rozměru 275/30, respektive 335/30.
Novinek se vůz dočkal také uvnitř, kde zákazníci mohou počítat s klimatizací, čalouněním kombinujícím kůži a Alcantaru, sportovními sedadly či novým přístrojovým štítem s centrálně umístěným digitálním tachometrem. Kromě toho zde nechybí ani LEDkový indikátor ideálního přeřazení, který je podobný tomu, jaký používal závodní Saleen S7-R. Rychloměr je pak certifikován do rychlosti 240 mph (386 km/h), neboť vyšší přítlak než u „standardního” S7 rozjetí až k 400 km/h nedovolí.
Tím ale změny vůči originálu končí, pod povrchem se tedy i varianta LM pyšní šasí z odlehčené oceli, která je spárována s hliníkovými deformačními strukturami. Karoserie je vyrobena z kompozitů. Jak už zaznělo, vzniknout má jen sedm kusů, přičemž každý bude vyroben v ústředí Saleenu v kalifornské Coroně. Cena startuje na sumě jednoho milionu dolarů (cca 22 mil. Kč) a i když to není málo, hrdí američtí sběratelé by na tuto nabídku mohli slyšet...
Saleen S7 LM se ukázal na prvních reálných fotkách
Loňské počítačové vizualizace vzniklé jen přepracováním těch starých značce pozitivní renomé zrovna neudělaly, auto je ale skutečné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 54 minutami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 2 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 3 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 5 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz