Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Když hvězda nezáří. Takhle vypadá nový Mercedes třídy A v úplném základu
5.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Při pohledu zvnějšku se vám na rty budou drát různé výrazy, jen asi ne „prémiové auto”. Zevnitř je to přece jen o trochu lepší písnička.
Mercedes má ve svém portfoliu aktuálně sedmnáct modelů osobních vozů mnoha tříd. Úvodní řada je označena prvním písmenem abecedy jako předvoj dražších kolegů s hvězdou na kapotě. Mercedes třídy A prodělal v posledních letech očekávanou modernizaci a na začátku února automobilka před novináři novinku plně odhalila.
První představení se odehrálo podle všech zvyklostí. Veřejnosti se nový Mercedes ukázal ve vysoké výbavě se všemi možnými doplňky. Reklamní fotografie z dílny profesionálních fotografů vznikaly za požití drahých modelů s bohatou, často nejvyšší možnou výbavou. O to větší kontrast způsobí pohled na základní provedení nejlevnější varianty, kterými se automobilky tradičně nechlubí.
Tedy chlubí, ale jen v případě frází „cena od”. V případě Mercedesu A zatím neplatí ani to, neboť v české nabídce značky zatím nové Áčko nenajdete, to ale neznamená, že vám jeho základní provedení nemůžeme ukázat a popsat, co nabízí.
Nová třída A bez špetky příplatků přijíždí na 16palcových ocelových kolech s poklicemi, standardně jsou dodávána až do verze A250, kde jsou jen o palec větší. Německý hatchback si na cestu posvítí halogenovými světlomety s diodami pouze pro denní svícení. Přední maska je ochuzena o stříbrné zdobení, všechny mřížky přístupu vzduchu jsou stroze černé.
Boční linie neumí prozradit mnoho o tom, kolik majitel zaplatil, daleko lépe se úroveň výbavové linie pozná na zadních partiích. Zadní světlomety opět mají jiný světelný podpis, LED pásek je jen ve vrchní části dělených světlometů. Jednotlivé žárovky si prohodily pozice, architektura se změnila. Výrazným odlišením od dražších kolegů je uhlazenější záď. Paradoxně vyšší výbava přináší zbytečnosti navíc, například odmítané falešné koncovky výfuku na každé straně, nefunkční difuzor a chromovou linku. Tak či onak, tohle provedení vážně nezáří, mezi ostatními auty byste si možná ani nevšimli, že před sebou máte zbrusu nový Mercedes.
Podle prvních ohlasů exteriér novinky příliš pozitivně nezapůsobil ani v lepších provedeních, interiér si vysloužil o mnoho více potlesku. V základní variantě to není jiné a třebaže z podoby vnitřku poznáte, že nesedíte zrovna ve špičkovém provedení, ostudu nedělá.
I nejlevnější třída A je dodávána s digitálním přístrojovým štítem a druhým displejem infotainmentu uprostřed palubní desky, oba o velikosti sedm palců. Základní podání Áčka německé zákazníky přivítá textilními sedačkami. V základu nebudou ochuzeni o jednozónovou automatickou klimatizaci, tempomat, dešťový senzor, volitelné jízdní režimy, bezklíčový vstup a tříramenný multifunkční volant se sportovním nádechem. Překvapivý souhrn pokračuje bezpečnostními prvky - dozor nad jízdou střeží již od základních výbavových stupňů asistent jízdy v pruzích, aktivní brzdový pomocník či sledování únavy řidiče.
Standardní výbava je tedy docela bohatá, ale jistě to právě takto bude někomu vyhovovat - zvenčí nenápadnost, uvnitř slušné „bydlení”. Vnější elegance je pryč, ale konzervativní zákazníci by mohli mít naopak problém s provedením AMG Line, která slouží k názornému srovnání. Kromě více výbavy přidává hodně zářivých stříbrných ploch, které mohou obtěžovat. Zhodnoťte sami, jestli černému vozu schází charisma nebo nikoliv...
Přímé srovnání nejnižší konfigurace Mercedesu třídy A (vlevo) proti vrcholnému výbavovému stupni AMG Line (vpravo)
Zdroj: Motor 1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva