Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Carens a Soul 2017: facelift vylepšil u MPV vzhled, SUV přinesl 204 koní
24.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oba korejské modely profitují z odlišných nárazníků či vnitřního čalounění. Soul má ovšem nově k dispozici vrcholný 1,6litrový čtyřválec T-GDI.
S novou generací Kie Carens jsme se svezli již před dvěma roky. Na trh ovšem toto korejské MPV disponující až sedmi sedadly přišlo o dvanáct měsíců dříve. Na korejské poměry je tedy vcelku logické, že automobilka chystá facelift, se kterým nás naživo seznámí na autosalonu v Paříži. Do prodeje pak vůz zamíří ještě letos, přičemž ceny se nikterak výrazně nezdvihnou. Modernizace totiž patří do ranku těch menších a po stránce vizuálně sotva patrných.
Změn je vcelku dost, zvenčí jde totiž o nové pojetí „tygřího čumáku“, odlišné nárazníky vpředu i vzadu, jinak stylizované mlhovky a nový design 16-, 17- a 18palcových litých kol. Kromě toho se paleta barev rozrostla o odstín Mysterious Blue. V rámci interiéru je pak možné počítat s černým či béžovým koženým čalouněním, z nichž druhé zmíněné se ukazuje na oficiálních fotkách. Značka přitom dodává, že za příplatek jsou k dispozici ozdobné švy v diamantovém vzoru.
Dále můžeme zmínit nové dekory s vizáží karbonu či lakované lesklou černí, v případě multimediálních systémů lze pak počítat se sedmipalcovým či osmipalcovým displejem a konektivitou s Apple CarPlay a Android Auto. Vrcholné úrovně výbavy kromě toho dostanou do vínku satelitní navigaci TomTom a zpětnou kameru, za příplatek je navíc k mání audio systém JBL se separovaným subwooferem a šesti reproduktory.
Pod kapotou se již pranic nezměnilo, tedy stran faktu, že základní 1,7litrový turbodiesel CRDi se 116 koňmi je nově možné spřáhnout s paketem Eco Pack. Jeho součástí je přitom systém ISG (Idle Stop/Go čili jinak zvaný start/stop), pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem a zrevidovaný šestistupňový manuál s odlišnými převody. Průměrné emise CO2 by přitom měly klesnout na 109 g/km, což odpovídá spotřebě 4,1 litru naftty na 100 km.
Tím jsme s MPV hotovi, přesunout se tak můžeme k modernizovanému modelu Soul. Viděli jsme jej už při korejské premiéře, ukáže se ale také v Paříži a do evropského prodeje zamíří v následujících měsících. V jeho případě je ale těch novinek více, zmínit totiž můžeme nové nárazníky, odlišný „tygří čumák“, nový metalický ochranný plát podvozku či příplatkové světlomety s LEDkami pro denní svícení. Lampy se ovšem měnily taktéž vzadu.
Uvnitř je taktéž možné očekávat odlišné dekory, multimediální systém je pak k mání s 5-, 7- nebo 8palcovou obrazovkou. Opět je možné počítat s navigací či systémy Apple CarPlay a Android Auto, dále dorazila i nová zpětná kamera, port na USB pro zadní řadu sedadel či elektrické ovládání toho řidičova, a to hned v osmi směrech. Zmínit lze i dešťový senzor.
Po stránce bezpečnostní nesmíme zapomenout na detekci vozů ve slepém úhlu či varování před srážkou s předměty za vozem, v motorovém prostoru se pak u dosud nabízených variant pranic nezměnilo. Kia ovšem ohlásila příchod nové pohonné jednotky, a sice 1,6litrového čtyřválce T-GDI, který stejně jako u modelů Pro_cee'd GT a Cee'd GT produkuje 204 koní.
Vyšší výkon přenáší na přední kola pouze sedmistupňový dvouspojkový automat, přičemž dle Kie máme po stránce jízdní dynamiky počítat se sprintem z klidu na stovku za 7,5 sekundy, nejvyšší rychlostí 196 km/h a emisemi CO2 ve výši 156 g/km. Mimo to se ovšem verze T-GDI měnila i vizuálně, neboť unikátní jsou agresivnější nárazníky či 18palcová litá kola.
Dále dorazila dvojice koncovek výfuku a červeně lakované detaily, zatímco uvnitř lze počítat s černým koženým čalouněním a oranžovými švy. Ve stejném odstínu jsou pak vyvedeny i některé další vnitřní dekory. Ve finále nesmíme zapomenout ještě na větší brzdy schopné zastavit vůz ze stovku na 35,5 metrech, tím nám ale druhý korejský facelift končí.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Kia Carens se dočkala víceméně jen vizuálního faceliftu...
...modelu Soul však modernizace nadělila motor 1,6 T-GDI s 204 koňmi, i v evropské specifikaci
Starší snímky Soulu 2017 po premiéře v Koreji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch