Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní
1.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Menší Kia Optima staví na prostoru pro zadní cestující a bohaté výbavě. K mání bude jen s automatem, oslnit chce 80 tisíc lidí ročně, v Číně.
Koncepční verzi sedanu K4 představila korejská automobilka v dubnu letošního roku, již záhy však na světlo světa pronikly snímky produkční verze. Ta byla nyní oficiálně představena na autosalonu v Chengdu, přičemž je zjevné, že minimálně k designovému odklonu nedošlo. Stále tedy máme co do činění s modelem, který vypadá jako lehce pozměněná Optima. Ve srovnání s tímto sedanem je však novinka menší, neboť měří 4 724 milimetrů na délku, 1 815 mm na šířku a 1 465 mm na výšku.
Zatímco v rámci těchto rozměrů mluvíme o opravdu zásadním rozdílu (na délku je K4 o 121 mm kratší), rozvor je kratší jen nepatrně (2 795 mm versus 2 770 mm). Díky tomu by nová Kia měla nabízet dostatek prostoru pro cestující nejen vpředu, ale hlavně vzadu, splněn by tak zřejmě mohl být plán značky, který počítá s 80 000 registracemi ročně. Vše ale samozřejmě bude záviset na ceně, která prozatím nebyla zveřejněna.
Ve výbavě má přitom novinka nabízet vyhřívaná přední i zadní sedadla, stejně jako volant. Chybět nebude ani audio systém kompatibilní s prakticky veškerými mobilními telefony, šest airbagů, monitoring tlaku v pneumatikách či stabilizační systém. Standardem pak pro všechny verze bude i automat, zpočátku ovšem dorazí na trh pouze se šesti stupni.
Kia totiž nejprve uvede na trh verze osazené 1,8litrovým a dvoulitrovým atmosférickým čtyřválcem, kdy první produkuje 143 a druhý 155 koní. Později ovšem dorazí také přeplňovaný 1,6litrový motor T-GDI, který již nabídne koní 176. Spjat bude se zcela novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která prý staví spíše na dynamice než spotřebě.
Je pochopitelně otázkou, zda tomuto tvrzení značky můžeme věřit či nikoliv, data o jízdní dynamice totiž rovněž nebyla zveřejněna. Na samotný test pak můžeme rovnou zapomenout, neboť Kia K4 je čistě čínskou záležitostí. Počítat tedy můžeme maximálně se zasažením ostatních asijských trhů, Evropa má ale utrum stoprocentní.
Nová Kia K4 vypadá prakticky stejně jako v Evropě prodávaný sedan Optima. Vyhrazena ovšem bude čínskému trhu, kde nabídne až 176 turbokoní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva