Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní
1.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Menší Kia Optima staví na prostoru pro zadní cestující a bohaté výbavě. K mání bude jen s automatem, oslnit chce 80 tisíc lidí ročně, v Číně.
Koncepční verzi sedanu K4 představila korejská automobilka v dubnu letošního roku, již záhy však na světlo světa pronikly snímky produkční verze. Ta byla nyní oficiálně představena na autosalonu v Chengdu, přičemž je zjevné, že minimálně k designovému odklonu nedošlo. Stále tedy máme co do činění s modelem, který vypadá jako lehce pozměněná Optima. Ve srovnání s tímto sedanem je však novinka menší, neboť měří 4 724 milimetrů na délku, 1 815 mm na šířku a 1 465 mm na výšku.
Zatímco v rámci těchto rozměrů mluvíme o opravdu zásadním rozdílu (na délku je K4 o 121 mm kratší), rozvor je kratší jen nepatrně (2 795 mm versus 2 770 mm). Díky tomu by nová Kia měla nabízet dostatek prostoru pro cestující nejen vpředu, ale hlavně vzadu, splněn by tak zřejmě mohl být plán značky, který počítá s 80 000 registracemi ročně. Vše ale samozřejmě bude záviset na ceně, která prozatím nebyla zveřejněna.
Ve výbavě má přitom novinka nabízet vyhřívaná přední i zadní sedadla, stejně jako volant. Chybět nebude ani audio systém kompatibilní s prakticky veškerými mobilními telefony, šest airbagů, monitoring tlaku v pneumatikách či stabilizační systém. Standardem pak pro všechny verze bude i automat, zpočátku ovšem dorazí na trh pouze se šesti stupni.
Kia totiž nejprve uvede na trh verze osazené 1,8litrovým a dvoulitrovým atmosférickým čtyřválcem, kdy první produkuje 143 a druhý 155 koní. Později ovšem dorazí také přeplňovaný 1,6litrový motor T-GDI, který již nabídne koní 176. Spjat bude se zcela novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která prý staví spíše na dynamice než spotřebě.
Je pochopitelně otázkou, zda tomuto tvrzení značky můžeme věřit či nikoliv, data o jízdní dynamice totiž rovněž nebyla zveřejněna. Na samotný test pak můžeme rovnou zapomenout, neboť Kia K4 je čistě čínskou záležitostí. Počítat tedy můžeme maximálně se zasažením ostatních asijských trhů, Evropa má ale utrum stoprocentní.
Nová Kia K4 vypadá prakticky stejně jako v Evropě prodávaný sedan Optima. Vyhrazena ovšem bude čínskému trhu, kde nabídne až 176 turbokoní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Nový elektrický Renault 5 vypadá sexy a dával by i smysl, ale ne za avizovanou cenu
26.2.2024 - Rusové znovu mohou nakupovat svá oblíbená auta od Hyundai a Kie, akorát bez jejich log
26.2.2024 - My jsme vám to říkali: Japonci se mohou jen smát evropským a americkým automobilkám, jak si vylamují zuby na elektromobilech
26.2.2024 - 50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26.2.2024 (398) - Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova