Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní

Menší Kia Optima staví na prostoru pro zadní cestující a bohaté výbavě. K mání bude jen s automatem, oslnit chce 80 tisíc lidí ročně, v Číně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní

1.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Menší Kia Optima staví na prostoru pro zadní cestující a bohaté výbavě. K mání bude jen s automatem, oslnit chce 80 tisíc lidí ročně, v Číně.

Koncepční verzi sedanu K4 představila korejská automobilka v dubnu letošního roku, již záhy však na světlo světa pronikly snímky produkční verze. Ta byla nyní oficiálně představena na autosalonu v Chengdu, přičemž je zjevné, že minimálně k designovému odklonu nedošlo. Stále tedy máme co do činění s modelem, který vypadá jako lehce pozměněná Optima. Ve srovnání s tímto sedanem je však novinka menší, neboť měří 4 724 milimetrů na délku, 1 815 mm na šířku a 1 465 mm na výšku.

Zatímco v rámci těchto rozměrů mluvíme o opravdu zásadním rozdílu (na délku je K4 o 121 mm kratší), rozvor je kratší jen nepatrně (2 795 mm versus 2 770 mm). Díky tomu by nová Kia měla nabízet dostatek prostoru pro cestující nejen vpředu, ale hlavně vzadu, splněn by tak zřejmě mohl být plán značky, který počítá s 80 000 registracemi ročně. Vše ale samozřejmě bude záviset na ceně, která prozatím nebyla zveřejněna.

Ve výbavě má přitom novinka nabízet vyhřívaná přední i zadní sedadla, stejně jako volant. Chybět nebude ani audio systém kompatibilní s prakticky veškerými mobilními telefony, šest airbagů, monitoring tlaku v pneumatikách či stabilizační systém. Standardem pak pro všechny verze bude i automat, zpočátku ovšem dorazí na trh pouze se šesti stupni.

Kia totiž nejprve uvede na trh verze osazené 1,8litrovým a dvoulitrovým atmosférickým čtyřválcem, kdy první produkuje 143 a druhý 155 koní. Později ovšem dorazí také přeplňovaný 1,6litrový motor T-GDI, který již nabídne koní 176. Spjat bude se zcela novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která prý staví spíše na dynamice než spotřebě.

Je pochopitelně otázkou, zda tomuto tvrzení značky můžeme věřit či nikoliv, data o jízdní dynamice totiž rovněž nebyla zveřejněna. Na samotný test pak můžeme rovnou zapomenout, neboť Kia K4 je čistě čínskou záležitostí. Počítat tedy můžeme maximálně se zasažením ostatních asijských trhů, Evropa má ale utrum stoprocentní.


Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 1 - Kia K4 produkcni verze 01Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 2 - Kia K4 produkcni verze 02Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 3 - Kia K4 produkcni verze 03Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 4 - Kia K4 produkcni verze 04Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 5 - Kia K4 produkcni verze 05Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 6 - Kia K4 produkcni verze 06Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 7 - Kia K4 produkcni verze 07Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 8 - Kia K4 produkcni verze 08Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 9 - Kia K4 produkcni verze 09Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 10 - Kia K4 produkcni verze 10Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 11 - Kia K4 produkcni verze 11Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 12 - Kia K4 produkcni verze 12Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 13 - Kia K4 produkcni verze 13Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 14 - Kia K4 produkcni verze 14Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 15 - Kia K4 produkcni verze 15Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 16 - Kia K4 produkcni verze 16Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 17 - Kia K4 produkcni verze 17Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 18 - Kia K4 produkcni verze 18Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 19 - Kia K4 produkcni verze 19Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 20 - Kia K4 produkcni verze 20Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 21 - Kia K4 produkcni verze 21Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 22 - Kia K4 produkcni verze 22Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 23 - Kia K4 produkcni verze 23Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 24 - Kia K4 produkcni verze 24Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 25 - Kia K4 produkcni verze 25Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 26 - Kia K4 produkcni verze 26Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 27 - Kia K4 produkcni verze 27Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 28 - Kia K4 produkcni verze 28Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 29 - Kia K4 produkcni verze 29Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 30 - Kia K4 produkcni verze 30Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 31 - Kia K4 produkcni verze 31Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 32 - Kia K4 produkcni verze 32Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 33 - Kia K4 produkcni verze 33Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 34 - Kia K4 produkcni verze 34Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 35 - Kia K4 produkcni verze 35Kia K4: Optima pro chudší plně odhalena, nabídne 176 turbokoní - 36 - Kia K4 produkcni verze 36
Nová Kia K4 vypadá prakticky stejně jako v Evropě prodávaný sedan Optima. Vyhrazena ovšem bude čínskému trhu, kde nabídne až 176 turbokoní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše