Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto

Do Ženevy dorazily nové plug-in hybridy, které spojují benzinové jednotky s elektromotory a lithium-polymerovými bateriemi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto

8.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Do Ženevy dorazily nové plug-in hybridy, které spojují benzinové jednotky s elektromotory a lithium-polymerovými bateriemi.

Korejci to s alternativním pohonem myslí vážně. Po loňském odhalení hybridního crossoveru Niro letos Kia přichází s variantou PHEV. Není to přitom jediná novinka, jejíhož odhalení jsme se na ženevském autosalonu dočkali. Dále automobilka přivezla kombík Optima SportsWagon (SW) taktéž osazený kombinací spalovací jednotky, elektromotoru a větších baterií, než jaké najdeme pod kapotou zmiňovaného crossoveru.

Právě u modelu Niro naše představení odstartujeme. Kia tvrdí, že verze plug-in hybrid bude vůbec prvním plug-in hybridním crossoverem na trhu. A jako takový by značce měl napomoci v získání nových zákazníků. Podle odhadů má do šesti let do daného segmentu jen na evropském trhu mířit na 600 tisíc kupců ročně. Je tedy o co bojovat.

Nyní již k samotnému vozu. Ten si stejně jako základní hybrid ponechá kombinaci 1,6litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru, paket lithium-polymerových baterií o kapacitě 1,56 kWh nahradí stejným typem akumulátorů, jen s větší kapacitou 8,9 kWh. Díky tomu by Niro PHEV mělo zvládnout 55 kilometrů jízdy čistě na elektřinu.

Změnil se i samotný elektromotor, který nově produkuje 44,5 kW namísto dosavadních 32 KW. Zcela identická je tak vlastně jen spalovací jednotka, která produkuje 105 koní. Celkově mí Niro PHEV k dispozici 141 koní a 265 Nm točivého momentu, se kterými zvládá akcelerovat z klidu na stovku za 10,8 sekundy (tedy o sedm desetin rychleji než běžný hybrid).

Součástí paketu je taktéž šestistupňový dvouspojkový automat, se kterým je spárován i nový Eco Driving Assistant System. Ten má řidiči napovídat, jak jezdit efektivněji - tedy kdy brzdit či jet na neutrál. Pokles emisí z 88 gramů CO2 na kilometr (ekvivalent 3,8 l/100 km) na pouhých 30 g/km (1,3 l/100 km) je ovšem stále stejný normovaný vtípek.

Jen novou mechanikou ovšem odklon nekončí, dále totiž Kia Niro PHEV má lehce přepracovanou čelní masku a modré doplňky zasazené do předního i zadního nárazníku. Povšimnout si můžeme i plnohodnotných čelních LEDek nebo 16palcových litých kol, zatímco dovnitř se nastěhovala dvojice displejů, modré dekory a kožené čalounění.

Dále Kia zvýrazňuje praktičnost modelu, přestože větší baterie usazené pod zavazadelníkem ukously část z jeho objemu (373 l versus 324 l). S paketem Towing Pack ale zůstává zachována tažná kapacita 1 300 kg. Cena nejspíše naroste, prozatím si ale budeme muset na její oznámení počkat, až do léta, kdy Niro PHEV zamíří na evropské trhy.

Ve stejné době pak můžeme očekávat i příchod plug-in hybridního kombíku, který má ještě zajímavější parametry. Na palubě má lithium-polymerové baterie o kapacitě 11,26 kWh, čistě na elektřinu tak má zvládat 60 km. Pohání jej kombinace elektromotoru o výkonu 50 kW a dvoulitrového čtyřválcem, který produkuje 156 koní.

Celkový výkon soustavy vyšplhal na 205 koní (a točivý moment dokonce na 375 Nm), vzhledem k těmto číslům by ale šlo očekávat kratší dobu potřebnou pro zrychlení z klidu na stovku než udávaných 9,7 sekundy a nejvyšší rychlosti 192 km/h. Překvapivá už není znovu zcela nereálná spotřeba, která byla tak jako u crossoveru vypočítána na základě cyklu NEDC a dosahuje v průměru 1,5 l/100 km (nebo také 34 g/km CO2).

Také zde je součástí kompletu šestistupňový automat, identické je rovněž usazení akumulátorů pod zavazadelníkem. Jeho objem tedy klesl z 552 na 440 litrů, sklopením zadních sedadlech lze kapacitu navýšit na 1 574 l. Kromě toho Kia uvádí také zde tažnou kapacitu brzděného přívěsu (1 500 kg), zapotřebí ale již není příplatkového paketu.

Dále jen dodáme, že vizuálně novinka navazuje na sedan Optima PHEV, pročež se pyšní aerodynamičtějšími nárazníky, bočními prahy i samotnými koly. Uvnitř je pak možné počítat s osmipalcovým dotykovým displejem s konektivitou se systémy Apple CarPlay a Android Auto. Nový je i přístrojový štít.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.


Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 1 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 01Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 2 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 02Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 3 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 03Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 4 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 04
Kia Niro PHEV dorazila do Ženevy...

Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 5 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 05Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 6 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 06Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 7 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 07Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 8 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 08Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 9 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 09Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 10 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 10Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 11 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 11
...představit si ji ale můžeme i na oficiálních fotkách

Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 12 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 12Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 13 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 13Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 14 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 14Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 15 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 15Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 16 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 16
Mimo to Korejci vyrukovali také s plug-in hybridní Kiou Optima SW

Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 17 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 17Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 18 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 18Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 19 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 19Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV: hybridní dvojka sní o jízdě pod 2 l na sto - 20 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 20
Oba vozy užívají lithium-polymerové baterie usazené pod zavazadelníkem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.