Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s

Pouhých 163 koní není vrcholem nabídky Kie Optima - verze GT nabídne mnohem více a také upravený podvozek či větší brzdy. V prodeji bude příští rok.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s

15.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pouhých 163 koní není vrcholem nabídky Kie Optima - verze GT nabídne mnohem více a také upravený podvozek či větší brzdy. V prodeji bude příští rok.

Představení standardní Kie Optima, které jsme přinesli před necelým měsícem, mohlo zklamat ty, kteří očekávali zajímavé hodnoty výkonu pod kapotou - standardní nabídka totiž končí na 163 koních. K mání však bude i rychlejší verze, označená GT, jak víme již od předčasného odhalení několika snímky. Korejci verzi GT přivezou i do Frankfurtu.

Začněme tedy od toho nejpodstatnějšího - tenhle stroj dostane přeplňovaný dvoulitr o výkonu 245 koní v 6 000 otáčkách a 353 Nm v rozsahu 1 350 - 4 000 ot/min. Takováhle síla stačí Optimě na zrychlení na stovku za 7,4 vteřiny a maximálku 240 km/h. Samozřejmostí je plnění emisní normy Euro 6b; kombinovaná spotřeba paliva by měla být 8,2 litru benzínu na 100 km.

Po stránce vzhledu je Optima GT také od standardních provedení trochu odlišná. Mohli jsme si ji prohlédnout už při zmíněném předčasném odhalení a dnes nemáme obrázků o mnoho více. Oproti standardu tu však vidíme upravený přední nárazník s větším lízátkem a otvory po stranách. Jsou tu také nová kola s pneumatikami o rozměru 235/45 R18. Vzadu vidíme dvě oválné koncovky výfuku a náznak difuzoru mezi nimi. Trochu protažená se zdá být také hrana víka zavazadelníku, ale fotky mohou klamat.

Vylepšení oproti standardu jsou i na podvozku. Zejména tu jsou větší brzdy a upravený posilovač řízení, který je dle tiskové zprávy „poháněný motorem” - tedy bude dost možná hydraulický, nikoliv elektrický. Také bylo upraveno odpružení a dostalo systém elektronického řízení, který bude umět ovládat každé kolo zvlášť.

Vůz, který bude přítomen na ploše frankfurtského autosalonu, je zatím označen jako prototyp, ale od sériové verze se údajně liší v podstatě jen tímhle názvem. Do prodeje nevstoupí hned a ani s novou Optimou koncem letošního roku, ale údajně někdy v roce příštím. Jak bude vypadat ceník, se tak nejspíš dozvíme tou dobou.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.


Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s - 1 - kia optima gt oficialni prvni 01Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s - 2 - kia optima gt oficialni prvni 02Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s - 3 - kia optima gt oficialni prvni 03
Oficiálně je tohle prototyp Optimy GT, ale sériová verze bude stejná

Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s - 4 - 2016 kia optima eu verze prvni 01Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s - 5 - 2016 kia optima eu verze prvni 02Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s - 6 - 2016 kia optima eu verze prvni 03Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s - 7 - 2016 kia optima eu verze prvni 04Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s - 8 - 2016 kia optima eu verze prvni 05Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s - 9 - 2016 kia optima eu verze prvni 06Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s - 10 - 2016 kia optima eu verze prvni 07Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s - 11 - 2016 kia optima eu verze prvni 08Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s - 12 - 2016 kia optima eu verze prvni 09Kia Optima GT realitou. Má 245 koní, stovku zvládne za 7,4 s - 13 - 2016 kia optima eu verze prvni 10
Standardní Kia Optima nabídne skromnější design a mnohem slabší motory

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše