Kia představila auto jak stvořené pro ČR, prodávat ho tu ale nemíní

Na první pohled je to další pokus udělat pseudoSUV z čehokoli. V tomto případě ale Korejci zapojili více rozumu a postavili něco, co by se mohlo líbit i u nás.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia představila auto jak stvořené pro ČR, prodávat ho tu ale nemíní

11.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Kia představila auto jak stvořené pro ČR, prodávat ho tu ale nemíní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na první pohled je to další pokus udělat pseudoSUV z čehokoli. V tomto případě ale Korejci zapojili více rozumu a postavili něco, co by se mohlo líbit i u nás.

Kia nedávno rozšířila nabídku modelu Picanto o variantu X-Line. Ta odráží stávající trendy, které favorizují cokoli jako SUV bez ohledu na značku, cenu či třídu. Příspěvku Korejců jsme tak na chuť nepřišli, neboť šlo o ryze stylovou záležitost, která je k mání pouze s vrcholným motorem a výbavou. Cena je kvůli tomu, nseromná, a tak jsme se museli ptát, zda to značka už poněkud nepřehání.

Vůči nové Kie Rio X-Line ale protestovat nebudeme. A nikoliv jen proto, že aktuálně jde o vůz, který určený pouze ruskému trhu. Nejde tu totiž o styl, tento model je reálně uzpůsoben provozu v poněkud náročnější ruských podmínkách a máme pocit, že oslovit by mohl i u nás. Však se sami podívejte, co nabízí.

Jednak je to oproti Picantu mnohem větší model, který při 4,24metrové délce, 1,75metrové šířce a 1,5metrové výšce nabízí vyšší praktičnost. Zatímco Picanto X-Line dostane pouze přeplňovaný litrový tříválec, větší model bude k dispozici s robustnějšími atmosférickými motory. Základem je jedna-čtyřka se 100 koňmi, nad ní se postaví 1,6litrový čtyřválec naladěný na 123 koní. Obě jednotky bude možné mít s šestistupňovými manuály či automaty. Pohon předních kol je ale jedinou volbou, což lze vnímat jako asi největší minus.

Ve srovnání s běžnou Kiou Rio má provedení X-Line zvýšenou světlou výšku na 170 milimetrů, dále se pak může pochlubit dodatečnou ochranou podvozku vpředu a vzadu a černými lemy karoserie. To všechno v zájmu lepšího fungování i odolnosti na špatných cestách. Speciálně pro tuto variantu byla vyvinuta také nová 16palcová litá kola, nechybí ani střešní ližiny a specifický je i podvozek, který zvládá pohltit více rázů od kol.

Interiér už zůstává stejný. Standardem je multimediální systém se 7palcovým dotykovým displejem, zpětnou kamerou a podporou pro Apple CarPlay a Android Auto. Mimo to mohou zákazníci sáhnout také po čalounění z umělé kůže, zvenčí se příplatková výbava soustředí hlavně na přední a zadní diodové světlomety.

Prodej odstartuje v listopadu a ceny budou oznámeny blíže k tomuto datu, nepochybujeme však, že budou nižší než u zmíněného Picanta. Vůz bude vyráběn v ruské továrně korejské značky v Petrohradě, což naznačuje, že u nás jej minimálně přesně v této podobě očekávat nelze. Stejně jako ostatní modely Kie pak může počítat s delší než běžnou zárukou, v Rusku je to pět let, nájezd je omezený 150 tisíci kilometry. Nemáte pocit, že by takové auto prodejně fungovalo i u nás? Špatných cest i lidí toužící po spíše jednoduché technice by se také v našich končinách našlo dost...


Kia představila auto jak stvořené pro ČR, prodávat ho tu ale nemíní - 1 - Kia Rio X-Line 2017 prvni sada 01Kia představila auto jak stvořené pro ČR, prodávat ho tu ale nemíní - 2 - Kia Rio X-Line 2017 prvni sada 02Kia představila auto jak stvořené pro ČR, prodávat ho tu ale nemíní - 3 - Kia Rio X-Line 2017 prvni sada 03Kia představila auto jak stvořené pro ČR, prodávat ho tu ale nemíní - 4 - Kia Rio X-Line 2017 prvni sada 04Kia představila auto jak stvořené pro ČR, prodávat ho tu ale nemíní - 5 - Kia Rio X-Line 2017 prvni sada 05Kia představila auto jak stvořené pro ČR, prodávat ho tu ale nemíní - 6 - Kia Rio X-Line 2017 prvni sada 06Kia představila auto jak stvořené pro ČR, prodávat ho tu ale nemíní - 7 - Kia Rio X-Line 2017 prvni sada 07
Kia Rio X-Line bude k mání zatím jen na ruském trhu, kde budou moci zákazníci vybírat ze dvou atmosférických benzinových motorů

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.