Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia překvapila modelem Stinger, má motor V6 turbo a 370 koní, jede 270 km/h
8.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno, + video) Kia dlouho avizovala, že chystá něco nového, rychlého a opravdu velkého. Že ale dostane takový motor, výkon a maximální rychlost, jsme nečekali.
Doplněno 9.1.: Kia vydala i tiskovou zprávu představující evropskou verzi Stingeru. Také u nás bude vůz skutečně k mání s motorem 3,3 V6 biturbo, o dieselech zatím automobilka nemluví. Horší zprávou je, že vůz nedostane jinou než automatickou převodovku, byť sám Albert Biermann by si Stinger s manuálem přál. Na evropské provedení se můžete též podívat v doplněné galerii...
Na jednu stranu si možná řeknete: „Nuda.” Kia už dávno přišla s koncepty GT a Stinger, dlouho mluvila o sériové výrobě něčeho takového a nakonec jsme i samotné auto v podobě předprodukčního prototypu nedávno viděli bez maskování. Přidejte si skoro nekonečnou sérii upoutávek, které nebyly skromné a hovořily o nejrychlejším a nejlépe akcelerujícím vozu značky, který zcela změní její obraz a musíte se ptát, jestli za těchto okolností automobilka mohla něčím překvapit. Jenže mohla a také překvapila.
Kia totiž není BMW, není to značka vyhlášená výkonnými nebo rychlými stroji. Její evropská nabídka stojí na kompaktních a subkompaktních modelech za statisíce a už auto střední třídy má problém prodávat ve větších počtech. Prodejní hit se nestal ani z jinak povedeného Cee'du GT, protože ani pro hot hatch nemá tato značka záplavu klientů. Když tedy slibuje nejrychlejší a nejvýkonnější vůz své historie s turbem pod kapotou, nepředstavíte si nic až tak mimořádného. Jenže sériové model Stinger mimořádný je a respekt z něj mohou mít i u onoho BMW, proti kterému ostatně otevřeně míří.
I když sami zástupci Kie v průběhu postupného odhalování mírnili očekávání a naznačovali spíše vůz s výkonnějším dvoulitrovým turbem pod kapotou a zadním pohonem, realita je jiná. Sériový model Stinger má ve verzi GT v útrobách dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,3 litru, který na kola posílá mohutných 272 kW (370 koní) a 510 Nm. Ty mohou mířit na zadní nebo všechna kola přes osmistupňový automat a zajistí akceleraci na stovku za 5,1 sekundy a maximální rychlost až 270 km/h. To jsou sakra dobré parametry nejen na Kiu, však přes 250 km/h jede bez odstranění omezovače jen minimum aut.
Nebude to ale jediná verze k dispozici. Jako Stinger bez GT bude vůz k mání též s oním dvoulitrovým turbem o výkonu 190 kW (258 koní) a točivým momentem nanejvýš 352 Nm. Také v tomto případě bude výkon mířit na zadní nebo všechna kola (dle volby) přes osmistupňový automat (žádná volba), dynamické parametry si v tomto případě Kia nechala pro sebe. Do budoucna čekejme i dieselový motor, premiéra ale proběhne v USA a tam se o dieselech nemluví.
Pochopitelně můžete namítnout, že stvořit auto, které jede rychle rovně, umí každý, zrovna tady ale nemůže být větších pochyb o tom, že Stinger nezklame ani jinde. Vyvíjen byl na Nordschleife a pod jeho naladění se podepsala bývalá špička divize M, která BMW sama opustila kvůli odklonu automobilky od řidičsky zaměřených aut. A tento člověk říká, že pokud vás už dnes mnichovské stroje neoslovují, „jeho” Kie budou. Pokud vás více než „tlachy” zajímají fakta, pak krom zmíněných dynamických aspektů přidáme, že o krocení dynamiky se budou starat čtyřpístková Bremba vpředu a dvoupístková vzadu.
Jak zajímavý bude vůz jízdně v reálu, ale ukáže až čas, teď zpět ke známým aspektům Stingeru. Atraktivitu jeho designu stylizovaného směrem ke kupé (jinak je to sedan, pochopitelně) posuďte sami, my pouze dodáme, že jde o docela velké auto - s délkou 4,83 metru, šířkou 1,87 metru, výšku 1,4 m a rozvorem o délce 2,9 metru to rozhodně nebude nic jako dvojkové kupé BMW, jsme spíše o 1,5 třídy výše - za rivaly si tento vůz vytyčil vozy jako BMW 4 Gran Coupe, Audi A5 Sportback či Lexus IS. Tomu odpovídá i fakt, že standardně vůz dostane 18" kola s pneumatikami 225/45 R18, verze GT si pak kousne do asfaltu s devatenáctkami a pneu 225/40 R19 vpředu a 255/35 R19 vzadu.
Podívat se můžeme i do kabiny obou verzí, která se drží celkem konzervativní stylizace a krom výraznějších kruhových výdechů ventilace či poněkud leteckým voličem automatu verze GT, zkouší zaujmout materiály. Máme očekávat hodně kůže Nappa, alcantary, hliníku a také spoustu výbavy, mezi níž nebude chybět například výkonné audio Harman/Kardon se 720 Watty.
Pochopitelně, Kia neřekla ani neukázala hned úplně vše, řekla ale dost na to, abychom byli příjemně překvapeni - tak výkonný a rychlý stroj jsme nečekali. Vůz čeká premiéra zítra na autosalonu v Detroitu a pokud v tu chvíli Korejci prozradí více, pochopitelně vás o tom neopomeneme zpravit.
Sériová Kia Stinger je příjemné překvapení, zvlášť ve verzi GT. Toto je její americká verze...
...a toto je provedení pro Evropu
...a šestiválcový motor verze GT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22