Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kode57 je ďábelský supersport od neznámého autora známých aut
22.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nový roadster má na svědomí člověk, který nakreslil Ferrari Enzo. Jeho prvním majitelem se za 60 milionů korun stal známý americký boxer.
Automobilový týden v americkém Monterey nám již skončil. Během čtyř posledních dnů proběhly premiéry celé řady výjimečných vozů, mezi nimiž zářily zejména Vision Mercedes-Maybach 6, Lamborghini Centenario Roadster či Aston Martin Zagato Volante. Z méně významných stojí za zmínku ještě supersport zvaný Kode57, který se chlubí nejen nadmíru přitažlivým designem, ale také působivými technickými parametry a rovněž autorem.
Naše představení začneme u konce výše zmiňovaného výčtu, tedy u samotného designéra. Tím je Ken Okuyama, tedy člověk, jehož asi nejznámější kreací je Ferrari Enzo. Mimo to ovšem během své práce pro Pininfarinu navrhl či působil coby kreativní šéf u celé řady dalších projektů, kdy mezi ty nejzajímavější patří Ferrari P4/5, 599 GTB Fiorano, Maserati Birdcage 75th, Pininfarina Rossa či možná i překvapivě Porsche 911 996 a Boxster 986.
V posledních letech Okuyama poněkud „sešel z cesty”, neboť spíše než nejrychlejšími vozy světa se začal zabývat japonskými rychlovlaky. Svět čtyř kol ale tak úplně neopustil, neboť začal představovat také své vlastní kreace odhalované původně pod svými iniciály. Z písmen K.O. se posléze vyklubalo označení Kode (odkaz na Ken Okuyama DEsign), čímž se dostáváme k aktuální novince.
Kode57 byl podle všeho (oficiálně to potvrzené není) postaven na bázi Ferrari 599 GTB Fiorano, tedy na základech další Okuyamovi kreace. Z italského plnokrevníku ovšem zůstalo pouze šasí a pohonné ústrojí, ve zbytku tu máme zcela nové karbonové panely karoserie. Ta se musí obejít bez střechy, přičemž již na první pohled připomíná další Kenovo dílo, již zmiňované Pininfarina Rossa. A také ďábla, to když se na vůz podíváte zepředu poté, co vyklopíte jeho proti směru jízdy otevírané dveře.
Nové pojetí roadsteru dostalo více ostřejších linií a počítá se s malosériovou výrobou. Prozatím sice není jasné, kolik kusů vznikne, nicméně na ten první již sepsal objednávku světový boxerský šampion a známý sběratel supersportů Floyd Mayweather. Ten měl za produkční verzi zaplatit 2,5 milionu USD (cca 60,52 mil. Kč).
V této sumě je zahrnut nejen nový vzhled, ale také šestilitrový dvanáctiválec. Ten standardně disponuje 620 koňmi a 610 Nm točivého momentu, které na zadní 22palcová kola (vpředu se otáčí jednadvacítky) přenáší robotizovaný manuál se šesti rychlostními stupni, data o jízdní dynamice jsou ovšem aktuálně neznámou.
Okuyama dodává, že každý exemplář může být upraven dle přání zákazníka, neboť japonský designér spolupracuje s německou tuningovou firmou Novitec. Ve výsledku tak jeho Kode57 může po příchodu kompresorů nabídnout až 848 koní, přičemž tento výkon bude kombinován s hmotností okolo 1 633 kilogramů.
Kode57, jinak také přepracované Ferrari 599 GTB Fiorano, si můžeme lépe představit na živých...
...než na pouhých třech oficiálních fotkách
Živé foto: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 23 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před hodinou - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry