Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg Agera RS: až megawattový výkon chce úřadovat hlavně na okruzích
3.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Agera RS je další evolucí Agery. Pohání ji motor o výkonu 1 177 koní a primárně je určena pro ježdění na okruzích, silniční homologaci ale nepostrádá.
Koenigsegg má v Ženevě stánek s nejvyšší koncentrací motorového výkonu na metr čtverečný. Vévodí mu dvojice modelů One:1 a Regera a společnost jim dělá „civilnější” Agera RS. Ta navazuje na Ageru R a přináší více výkonu a také, pokud se to tak dá u Koenigseggu nazvat, nový vzhled.
Výrobce ji prezentuje jako ultimativní okruhový nástroj, současně ale zdůrazňuje, že ji lze provozovat na běžných silnicích. Základem pro vylepšení původní Agery R byly poznatky získané při vývoji modelu One:1. Od něj přebírá aktivní aerodynamické prvky v podobě klapek za lízátkem předního nárazníku, systém dynamického nastavování jízdní výšky a tuhosti tlumičů a aktivní zadní spoiler. Součástí aerodynamického paketu je již zmíněné lízátko jež bylo optimalizováno pro použití na okruzích, nástavce prahu a křidélka před zadními koly. Cílem bylo zvýšit přítlak, který ve 250 km/h dosahuje hodnoty 450 kg.
O pohon se stará firemní pětilitrový osmiválec o výkonu 866 kW (1 177 koní) při provozu na standardní benzín, na vybraných trzích bude možnost tankovat E85 a tím i dosáhnout vyššího výkonu - v takovém případě může motor generovat až 1 MW výkonu (1 360 koní). Na motor navazuje sedmistupňový automat a elektronicky ovládaný diferenciál a ač jde o dílo automobilky, která ráda šokuje dynamikou svých modelů, v tomto případě neoznámila ani akceleraci na jakoukoli rychlost, ani maximálku.
Dodejme po tuto chvíli tedy už jen tolik, že v plánu je výroba 25 ks, deset z nich už je předobjednáno. Je-li vám tedy Porsche 911 GT3 RS málo, můžete nad Agerou RS pořád přemýšlet, tušíme ale, že rozpočet připravený na koupi Porsche vám na tento stroj stačit zdaleka nebude...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Koenigsegg Agera RS ukázal v Ženevě aerodynamičtější karoserii ze všech stran
Koenigsegg Agera RS je nekompromisní stroj úchvatných parametrů, vedle Regery ale jeho sláva letos v Ženevě poněkud bledne
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva