Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech

(+ videa) V rámci limitované produkce Agery RS vznikne ještě více omezená Agera RSR. Ta vznikla v tyrkysovém, černém a bílém provedení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech

6.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) V rámci limitované produkce Agery RS vznikne ještě více omezená Agera RSR. Ta vznikla v tyrkysovém, černém a bílém provedení.

Švédská automobilka Koenigsegg se v poslední době stará o rozruch hlavně modelem Agera RS. Ten bude vyroben pouze v pětadvaceti kusech, které do jednoho mají své majitele. Nebudou ale všechny stejné, jak už ukázaly verze XS a Naraya, jenž zamířily k prvnímu americkému a evropskému zákazníkovi. Na druhý zmíněný vůz si dnes ještě posvítíme, nejprve však musíme dát přednost edici RSR.

Ta spadá do výše zmiňovaných 25 exemplářů, přičemž jde o tři kusy mířící do Země vycházejícího slunce. Za jejich objednávkou stojí japonské zastoupení Koenigseggu, které společně se zakladatelem automobilky první dva z nich aktuálně odhalilo v tokijském hotelu Grand Hyatt. Ve srovnání se standardem se přitom liší zejména střešním sáním ve stylu modelu One:1.

Mimo to dorazilo také rozměrné zadní křídlo, které je v případě Agery RS volitelným doplňkem. Všechny tři exempláře RSR jej ovšem mají již v základu, přičemž dále přihazují kupříkladu zakázkový lak. Vůz se šasí č. 122 dostal do vínku tyrkysově modrou, zatímco pro šasí č. 123 byla vyhrazena černá. Chybějící vůz se šasí č. 124 je pak lakován bíle.

O pohon této trojice se tak jako u zbytku produkce stará pětilitrový osmiválec twin-turbo, který standardně produkuje 1 160 koní. Zákazníci ovšem mají i v tomto ohledu možnost volby, za příplatek je totiž k dispozici naladění na jeden megawatt, tedy na 1 360 koní. V obou případech je přitom výkon spárován se sedmistupňovým automatem a hmotností 1 395 kg.

Tím jsme s edicí RSR hotovi, na malou chvíli tedy můžeme zamířit ještě zpět k oné variantě Naraya. Ta dostala do vínku detaily potažené pravým 18karátovým zlatem, o něž se postaral italský specialista Ettore Callegaro. Pracoval přitom s pláty o tloušťce lidského vlasu, které aplikoval na speciální adhezivum a následně přebrousil, aby vše mělo „kovový“ nádech.

Posléze byly tyto detaily, stejně jako zbytek vozu, několikráte přelakovány čirým lakem, jenž je chrání vůči poškrábání. Celý proces zabral dva týdny, přičemž Callegaro pracoval vždy šest dnů v týdnu, dvanáct hodin denně. Jak vše dopadlo, vám odhalí fotogalerie. Vychutnat si v ní můžete i záběry na vůz z britského Salon Privé, kde Naraya debutovala.


Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 1 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 01Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 2 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 02Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 3 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 03Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 4 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 04Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 5 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 05Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 6 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 06Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 7 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 07Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 8 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 08Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 9 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 09Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 10 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 10Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 11 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 11Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 12 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 12Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 13 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 13Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 14 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 14Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 15 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 15
Koenigsegg Agera RSR vznikl v černém...

Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 16 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 16Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 17 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 17Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 18 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 18
...tyrkysovém...

Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 19 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 19
...a bílém provedení

Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 20 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 20Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 21 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 21Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 22 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 22Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 23 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 23Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 24 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 24Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 25 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 25Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 26 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 26Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 27 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 27Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 28 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 28Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 29 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 29Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 30 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 30Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 31 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 31Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 32 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 32Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 33 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 33Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 34 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 34Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 35 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 35Koenigsegg Agera RSR je další švédská specialita, vznikla ve třech kusech - 36 - Koenigsegg Agera RSR a Agera RS Naraya 36
Mimo to můžeme přihodit do placu ještě snímky a videa verze Naraya, která o víkendu debutovala na britském Salon Privé

Foto: GT Spirit, Motor Authority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.