Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo

Nová varianta pro zákazníka v zámoří dostala rovněž specifické válečné zbarvení. Pod kapotou najdeme pořádný kus motorářského umění.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo

16.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová varianta pro zákazníka v zámoří dostala rovněž specifické válečné zbarvení. Pod kapotou najdeme pořádný kus motorářského umění.

Tento víkend je opětovně zasvěcen automobilové kultuře, se závodem Formule 1 ale stále ještě nepočítejte. Královská motoristická disciplína má totiž letní přestávku. Místo toho budou zraky odborné i laické veřejnosti upřeny k americkému Pebble Beach, kde se odehraje další ročník tamní Concours d'Elegance. V jejím rámci se představí zejména nový Vision Mercedes-Maybach 6, nuda ovšem nebude ani na stánku Koenigseggu.

Švédská automobilka přiveze do Států produkční verzi modelu Regera, který pod svou kapotou hostí přeplňovaný pětilitrový osmiválec a trojici elektromotorů. Celkový výkon narostl na více než 1 500 koní a 2 000 Nm točivého momentu, jenž má na starosti systém KDD nahrazující klasickou převodovku. Vyrobeno přitom bude pouze 80 exemplářů, z nichž již více než polovina má svého majitele.

Zatímco Regera je ovšem již poněkud „profláknutá“, druhý vůz Koenigseggu je naprostou novinkou. I když jen částečnou. Agera XS je na přání majitele jinak pojmenovanou Agerou RS. Vůči svému příbuznému se ovšem pyšní největším křídlem, jaké se kdy na supersportu švédské značky objevilo. Opětovně přitom jde o splněné přání vlastníka tohoto konkrétního exempláře.

Dále můžeme zmínit specifickou barvu Karosserie Orange, které dělají společnost transparentním lakem opatřená karbonová vlákna. Oranžovo-černé téma pokračuje také v interiéru, kde najdeme tmavou Alcantaru se zářivými kontrastními švy. XS zároveň disponuje i bohatou výbavou, ve které nechybí chytré airbagy, hydraulický zdvih přední nápravy či systém Apple CarPlay.

Pod kapotou se tak jako u modelu Regera objeví pětilitr V8 twin-turbo, tentokrát ovšem bez elektromotorů, který nám automobilka lépe přiblížila slovem i obrazem. Jeho výkon činí 1 160 koní, které má na starosti sedmistupňová automatická převodovka s pádly řazení pod volantem. Mimo to pohonná jednotka produkuje 1 280 Nm točivého momentu a maximálně zvládá 8 250 ot./min., což je na přeplňovaný agregát působivé.

Aby značka dosáhla těchto otáček a zároveň velkého zdvihu 95 mm (vrtání činí 92 mm), musela přijít se specifickými odlehčenými písty, jenž každý váží 287 gramů. Výfuk potažený 0,8milimetrovou vrstvou Inconelu pak zvládá až 1 100 stupňů Celsia, zatímco turbodmychadla počítají s plnícím tlakem 1,3 baru (respektive 1,4 baru při spalování biopaliva).

V souvislosti s palivem E85 je možné počítat s vyšším výkonem, nic konkrétního však značka neuvedla. Dodává ale, že motor váží 189 kg a karbonové šasí 70 kg. Celková hmotnost vozu pak dosahuje pouhých 1 395 kg, což vede k působivé jízdní dynamice. Zda ovšem ono enormní křídlo ovlivnilo teoretickou maximálku 442 km/h, to Koenigsegg opět nezmínil.


Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 1 - Koenigsegg Agera XS 2016 prvni sada 01Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 2 - Koenigsegg Agera XS 2016 prvni sada 02Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 3 - Koenigsegg Agera XS 2016 prvni sada 03Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 4 - Koenigsegg Agera XS 2016 prvni sada 04Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 5 - Koenigsegg Agera XS 2016 prvni sada 05Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 6 - Koenigsegg Agera XS 2016 prvni sada 06
Koenigsegg Agera XS dostal do vínku největší křídlo v historii značky...

Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 7 - Koenigsegg Agera XS 2016 prvni sada 07Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 8 - Koenigsegg Agera XS 2016 prvni sada 08Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 9 - Koenigsegg Agera XS 2016 prvni sada 09Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 10 - Koenigsegg Agera XS 2016 prvni sada 10Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 11 - Koenigsegg Agera XS 2016 prvni sada 11Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 12 - Koenigsegg Agera XS 2016 prvni sada 12
...jeho motor naladěný na 1 160 je však již standardní

Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 13 - Koenigsegg Regera produkcni nove foto 01Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 14 - Koenigsegg Regera produkcni nove foto 02Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 15 - Koenigsegg Regera produkcni nove foto 03Koenigsegg Agera XS má obří křídlo, lépe ukázal i 1160koňový V8 biturbo - 16 - Koenigsegg Regera produkcni nove foto 04
Dále se v Monterey ukáže také produkční Regera

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.