Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho
28.4.2019 | Petr Prokopec
Karbonové supersporty se leckomu zdají být křehké. Některé možná, o strojích Koenigseggu to ale neplatí ani v nejmenším, automobilka zvládne všechny crash testy s jedním vozem.
Koenigseggy jsou obecně výjimečná auta a poslední modely Regera a Jesko nejsou výjimkou. Vzniknou jen v 80 resp. 125 exemplářích a troufneme si říci, že naprostá většina z nich sotvakdy opustí klimatizované garáže svých zámožných majitelů. Přesto jim musí zajistit maximální bezpečnost, když zrovna vyjedou, a odolat i dalším myslitelným nástrahám.
Proto tyto i další švédské vozy musí procházet náročnými testy odolnosti, které si v případě Regery můžete prohlédnout na přiložených záběrech. Pohled na týraný hypersport může někoho pořádně zabolet, na druhou stranu, všechny útrapy mají své opodstatnění.
Detaily k tomuto procesu zjišťovali kolegové z kanálu Apex One na Youtube, kteří vyzpovídali i samotného Christiana von Koenigsegga. Ten zdůrazňuje, že jeho vozy disponují karbonovou konstrukcí, která se vyznačuje daleko vyšší pevností, než je tomu u klasické oceli. Auta se tak při nárazu chovají docela jinak a kabinu de facto izolují od zbytku světa. Koenigsegg říká, že monokok vozu je tak pevný, že všechny potřebné nárazové zkoušky zvládnou s jedním vozem, jehož základní struktura zůstává po jakémkoli předepsaném nárazu nepoškozena a vymění se pouze poškozené části karoserie.
To je obdivuhodné, snad ještě více ale ohromí, jak moc tuhá je i samotná karoserie. Lidé z Koenigseggu mlátí kladivem do předního nárazníku i do spodních partií. Dojde také na třískání dveřmi a test jejich pantů a další podobné, až brutální praktiky.
Tím ovšem mučení švédské stíhačky nekončí, dále Regera ve vyšší rychlosti přejede přes obrubník a také narazí do překážky na vozovce. V obou případech se ovšem zdá, že poškození vozu je sotva znatelné, což je zvláště při onom přejezdu více než působivé. Koenigseggy se tedy zdají být připraveny na veškeré reálné scénáře silničního provozu možná až příliš dobře vzhledem k tomu, jak často se s ním budou reálně potýkat.
Koenigseggy neprochází jen běžnými crash testy. Lidé z automobilky do nich i mlátí kladivem, bouchají dveřmi či s nimi jezdí přes obrubníky
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda