Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho
28.4.2019 | Petr Prokopec
Karbonové supersporty se leckomu zdají být křehké. Některé možná, o strojích Koenigseggu to ale neplatí ani v nejmenším, automobilka zvládne všechny crash testy s jedním vozem.
Koenigseggy jsou obecně výjimečná auta a poslední modely Regera a Jesko nejsou výjimkou. Vzniknou jen v 80 resp. 125 exemplářích a troufneme si říci, že naprostá většina z nich sotvakdy opustí klimatizované garáže svých zámožných majitelů. Přesto jim musí zajistit maximální bezpečnost, když zrovna vyjedou, a odolat i dalším myslitelným nástrahám.
Proto tyto i další švédské vozy musí procházet náročnými testy odolnosti, které si v případě Regery můžete prohlédnout na přiložených záběrech. Pohled na týraný hypersport může někoho pořádně zabolet, na druhou stranu, všechny útrapy mají své opodstatnění.
Detaily k tomuto procesu zjišťovali kolegové z kanálu Apex One na Youtube, kteří vyzpovídali i samotného Christiana von Koenigsegga. Ten zdůrazňuje, že jeho vozy disponují karbonovou konstrukcí, která se vyznačuje daleko vyšší pevností, než je tomu u klasické oceli. Auta se tak při nárazu chovají docela jinak a kabinu de facto izolují od zbytku světa. Koenigsegg říká, že monokok vozu je tak pevný, že všechny potřebné nárazové zkoušky zvládnou s jedním vozem, jehož základní struktura zůstává po jakémkoli předepsaném nárazu nepoškozena a vymění se pouze poškozené části karoserie.
To je obdivuhodné, snad ještě více ale ohromí, jak moc tuhá je i samotná karoserie. Lidé z Koenigseggu mlátí kladivem do předního nárazníku i do spodních partií. Dojde také na třískání dveřmi a test jejich pantů a další podobné, až brutální praktiky.
Tím ovšem mučení švédské stíhačky nekončí, dále Regera ve vyšší rychlosti přejede přes obrubník a také narazí do překážky na vozovce. V obou případech se ovšem zdá, že poškození vozu je sotva znatelné, což je zvláště při onom přejezdu více než působivé. Koenigseggy se tedy zdají být připraveny na veškeré reálné scénáře silničního provozu možná až příliš dobře vzhledem k tomu, jak často se s ním budou reálně potýkat.
Koenigseggy neprochází jen běžnými crash testy. Lidé z automobilky do nich i mlátí kladivem, bouchají dveřmi či s nimi jezdí přes obrubníky
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejčtenější články
- Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB