Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho

Karbonové supersporty se leckomu zdají být křehké. Některé možná, o strojích Koenigseggu to ale neplatí ani v nejmenším, automobilka zvládne všechny crash testy s jedním vozem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho

28.4.2019 | Petr Prokopec

Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Karbonové supersporty se leckomu zdají být křehké. Některé možná, o strojích Koenigseggu to ale neplatí ani v nejmenším, automobilka zvládne všechny crash testy s jedním vozem.

Koenigseggy jsou obecně výjimečná auta a poslední modely Regera a Jesko nejsou výjimkou. Vzniknou jen v 80 resp. 125 exemplářích a troufneme si říci, že naprostá většina z nich sotvakdy opustí klimatizované garáže svých zámožných majitelů. Přesto jim musí zajistit maximální bezpečnost, když zrovna vyjedou, a odolat i dalším myslitelným nástrahám.

Proto tyto i další švédské vozy musí procházet náročnými testy odolnosti, které si v případě Regery můžete prohlédnout na přiložených záběrech. Pohled na týraný hypersport může někoho pořádně zabolet, na druhou stranu, všechny útrapy mají své opodstatnění.

Detaily k tomuto procesu zjišťovali kolegové z kanálu Apex One na Youtube, kteří vyzpovídali i samotného Christiana von Koenigsegga. Ten zdůrazňuje, že jeho vozy disponují karbonovou konstrukcí, která se vyznačuje daleko vyšší pevností, než je tomu u klasické oceli. Auta se tak při nárazu chovají docela jinak a kabinu de facto izolují od zbytku světa. Koenigsegg říká, že monokok vozu je tak pevný, že všechny potřebné nárazové zkoušky zvládnou s jedním vozem, jehož základní struktura zůstává po jakémkoli předepsaném nárazu nepoškozena a vymění se pouze poškozené části karoserie.

To je obdivuhodné, snad ještě více ale ohromí, jak moc tuhá je i samotná karoserie. Lidé z Koenigseggu mlátí kladivem do předního nárazníku i do spodních partií. Dojde také na třískání dveřmi a test jejich pantů a další podobné, až brutální praktiky.

Tím ovšem mučení švédské stíhačky nekončí, dále Regera ve vyšší rychlosti přejede přes obrubník a také narazí do překážky na vozovce. V obou případech se ovšem zdá, že poškození vozu je sotva znatelné, což je zvláště při onom přejezdu více než působivé. Koenigseggy se tedy zdají být připraveny na veškeré reálné scénáře silničního provozu možná až příliš dobře vzhledem k tomu, jak často se s ním budou reálně potýkat.


Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho - 1 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 01Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho - 2 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 02Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho - 3 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 03Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho - 4 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 04Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho - 5 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 05Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho - 6 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 06Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho - 7 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 07Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho - 8 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 08Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho - 9 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 09Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho - 10 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 10Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho - 11 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 11Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho - 12 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 12Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho - 13 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 13Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho - 14 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 14Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho - 15 - Koenigsegg Regera testy bezpecnost odolnost 15
Koenigseggy neprochází jen běžnými crash testy. Lidé z automobilky do nich i mlátí kladivem, bouchají dveřmi či s nimi jezdí přes obrubníky

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.