Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg odhalil, jak testuje odolnost svých aut, vydrží neuvěřitelně mnoho
28.4.2019 | Petr Prokopec
Karbonové supersporty se leckomu zdají být křehké. Některé možná, o strojích Koenigseggu to ale neplatí ani v nejmenším, automobilka zvládne všechny crash testy s jedním vozem.
Koenigseggy jsou obecně výjimečná auta a poslední modely Regera a Jesko nejsou výjimkou. Vzniknou jen v 80 resp. 125 exemplářích a troufneme si říci, že naprostá většina z nich sotvakdy opustí klimatizované garáže svých zámožných majitelů. Přesto jim musí zajistit maximální bezpečnost, když zrovna vyjedou, a odolat i dalším myslitelným nástrahám.
Proto tyto i další švédské vozy musí procházet náročnými testy odolnosti, které si v případě Regery můžete prohlédnout na přiložených záběrech. Pohled na týraný hypersport může někoho pořádně zabolet, na druhou stranu, všechny útrapy mají své opodstatnění.
Detaily k tomuto procesu zjišťovali kolegové z kanálu Apex One na Youtube, kteří vyzpovídali i samotného Christiana von Koenigsegga. Ten zdůrazňuje, že jeho vozy disponují karbonovou konstrukcí, která se vyznačuje daleko vyšší pevností, než je tomu u klasické oceli. Auta se tak při nárazu chovají docela jinak a kabinu de facto izolují od zbytku světa. Koenigsegg říká, že monokok vozu je tak pevný, že všechny potřebné nárazové zkoušky zvládnou s jedním vozem, jehož základní struktura zůstává po jakémkoli předepsaném nárazu nepoškozena a vymění se pouze poškozené části karoserie.
To je obdivuhodné, snad ještě více ale ohromí, jak moc tuhá je i samotná karoserie. Lidé z Koenigseggu mlátí kladivem do předního nárazníku i do spodních partií. Dojde také na třískání dveřmi a test jejich pantů a další podobné, až brutální praktiky.
Tím ovšem mučení švédské stíhačky nekončí, dále Regera ve vyšší rychlosti přejede přes obrubník a také narazí do překážky na vozovce. V obou případech se ovšem zdá, že poškození vozu je sotva znatelné, což je zvláště při onom přejezdu více než působivé. Koenigseggy se tedy zdají být připraveny na veškeré reálné scénáře silničního provozu možná až příliš dobře vzhledem k tomu, jak často se s ním budou reálně potýkat.
Koenigseggy neprochází jen běžnými crash testy. Lidé z automobilky do nich i mlátí kladivem, bouchají dveřmi či s nimi jezdí přes obrubníky
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 11 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva