Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koncern VW prezentuje svůj nejnovější sporťák jako Škodu, to by se dříve nestalo
16.2.2019 | Petr Prokopec
Pokud je chválena praktičnost, objem zavazadelníku či velkorysost sedadel, je u toho většinou česká značka. Tu ale na těchto záběrech nenajdete, místo ní je tu supersportovní SUV Lamborghini.
Sportovní vozy za poslední léta prošly nemalým vývojem, ostatně stejně jako ostatní automobily. Nejsou přitom jen výkonnější a rychlejší, ale zároveň umožní odvézt i trochu více než jen kreditní kartu a kartáček na zuby. S vyslovenou praktičností bychom je ovšem ani tak nespojovali, jakkoliv třeba Chevrolet Corvette má velmi slušný zavazadelník a Porsche 911 může posloužit i nouzovými zadními sedadly. Stále to ovšem nejsou rodinná auta typu Škody Octavia Combi.
Český bestseller zde nezmiňujeme náhodou, protože ve videu, které můžete shlédnout níže, měl snad dle původních plánů hrát hlavní roli. Ze záběrů se dozvídáme o objemu zavazadlového prostoru i možnosti zavírat víko „kopancem“ pod nárazník. Mimo to je zmíněno, že na přední sedadla mohou usednout až 2,05 metru vysocí pasažéři, zatímco zadní lavice zvládne pojmout trojici cestujících.
Tím výčet komfortních prvků nekončí, dále tu máme třeba roletky oken nebo zábavní systém pro zadní sedadla. Suma sumárum jde tedy přesně o vlastnosti, které tvoří DNA Škody. Byť v případě roletek a multimédií je již třeba cílit na vysoko postavené úrovně výbavy. Octavia Combi ovšem nakonec není hvězdou zmiňovaného videa, v koncernu si zjevně na poslední chvíli vše rozmysleli a poslali zcela nečekanou náhradu.
Namísto českého kombíku tu tedy máme italské SUV, respektive SSUV, jak je Lamborghini Urus titulováno samotnou automobilkou. Tento vůz zvládne pobrat nad zadní nápravou 616 litrů, případně i daleko více, pokud sklopíte sedadla dělená v poměru 40:20:40. Zcela rovnou podlahu tak sice nevytvoříte, na druhou stranu ale můžete v rámci zavazadelníku počítat s pojízdnou podlážkou, která usnadňuje nakládání a vykládání kufrů.
To vše je spárováno s agresivním designem, stejně jako s působivou jízdní dynamikou. Urus totiž díky přeplňovanému čtyřlitrovému osmiválci pod kapotou zvládá zrychlit z klidu na stovku za pouhých 3,6 sekundy, maximálně pak pokoří 305 km/h. Výrazně se tedy liší od běžných rodinných SUV, jež zvládají pobrat celou rodinu i s jejími zavazadly. Stejně tak ale není omezený jako jiné „sporťáky“.
Nedokážeme si představit, že by Lamborghini nějak takto prezentovalo svou novinku v časech, kdy u kormidla firmy stál její zakladatel či jeho nejbližší následníci, to jí šlo o docela jiné hodnoty. Ale svět se mění a auta s ním...
Se značkou Lamborghini dosud nebylo možné spojovat praktičnost, nové SUV Urus se jí však přímo chlubí, snad až trochu nepatřičně
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024