Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly

Více, než kdysi sliboval sám Elon Musk, nabízí v případě kapacity akumulátorů nová Tesla Model 3 ve svém lepším provedení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly

7.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Více, než kdysi sliboval sám Elon Musk, nabízí v případě kapacity akumulátorů nová Tesla Model 3 ve svém lepším provedení.

O nové Tesle Model 3 bylo napsáno tolik článků, že měřeno na jejich počet jde možná o nejúspěšnější automobil všech dob. Aktuálně neuplyne pomalu ani den, aby se neobjevily nějaké nové informace, jež s tímto elektromobilem souvisí. Známe jej tedy skutečně už dokonale? Překvapivě nikoliv. Automobilka zatím zveřejnila data o dojezdu, akceleraci, nejvyšší rychlosti či hmotnosti a jejím rozložení, dosud ale nepadlo ani slovo o akumulátorech či výkonech motorů.

Teď můžeme odkrýt i tato „bílá místa na mapě“. Ukazují nám jej předběžné dokumenty americké agentury EPA, která se momentálně zabývá certifikací verze s prodlouženým dojezdem. Ta má dle odhadu značky urazit na jedno nabití 499 kilometrů, což je dokonce vyšší číslo než u Tesly Model S 75D. Té baterie o kapacitě 75 kWh mají vystačit na 417 km. Má tedy Model 3 kapacitu akumulátorů vyšší? Nebo je „jen” lehčí a aerodynamicky efektivnější?

Dost možná všechno z toho, i když Elon Musk dříve uvedl, že do novinky se více než 75 kWh nevměstná. Proto je překvapující, že EPA zmiňuje lithium-iontové baterie o 230 Ah a 350 V. To lze přepočítat na 80,5 kWh, což je vyšší kapacita, než o jaké šéf Tesly mluvil. Klamat tělem ovšem nemusel, velmi pravděpodobně jde totiž o nominální kapacitu baterií, nikoliv tu využitelnou - ta může být u verze s vyšším dojezdem právě oněch 75 kWh či ještě méně (původně se spekulovalo o 70 kWh).

Vyjma toho se z dokumentu EPA dozvídáme, že tentýž Model 3 dostal elektromotor s permanentním magnetem a výkonu 258 HP, což odpovídá 262 „evropským koním” (PS). S nimi má vůz zvládat akceleraci z klidu na 96 km/h za 5,1 sekundy a nejvyšší rychlost 225 km/h. To jsou ale již opětovně data Tesly, během certifikace samozřejmě může být zjištěno něco jiného. Koneckonců, ani stávající parametry nejsou konečnými a mohou být ještě nepatrně pozměněny.

Jsme tedy zvědavi na finální výsledek měření EPA. Ten se ovšem zcela jistě bude týkat pouze verze s prodlouženým dojezdem, na standardní provedení přijde řada až někdy ke konci roku. Tesla dle harmonogramu odstartovala pouze výrobu varianty, která má zvládnout takřka pět set kilometrů na jeden zátah. Základ, u kterého půjde počítat se zhruba 354 km (zde jde již o odhad EPA, nikoliv Tesly), se začne vyrábět až v listopadu.

V mezičase, konkrétně v říjnu, Tesla začne dodávat vozy běžným zákazníkům, kteří nejsou nijak spojeni s automobilkou. Ukazuje se tedy, že ačkoliv výroba odstartovala na počátku července a značka nedávno s velkou pompou předala prvních třicet aut, ty mezi běžný lid rozhodně nezamíří. Místo toho budou spíše najíždět dodatečné testovací kilometry a Tesle umožní vychytat některé dětské nemoci. I tak ale počítáme s tím, že další „mouchy“ se objeví v následujících měsících.

Pokud přitom vše půjde podle plánu, pak na jaře 2018 odstartuje výroba varianty se dvěma elektromotory a ke konci roku značka začne zásobovat i mimoamerické trhy. Prozatím ale jen ty, kde se jezdí vpravo - na verze s pravostranným řízením přijde řada až v roce 2019. Znovu ale musíme dodat, že vše závisí na mnoha okolnostech, z nichž jednou je financování. A právě proto Tesla dnes uvedla, že chystá další úpis dluhopisů.

Nové kolo má vynést zhruba 1,5 miliardy dolarů (cca 33,2 mld. Kč), což by již na rozjetí masové výroby v měřítku, s jakým Tesla nemá žádné zkušenosti, mělo vystačit. Na druhou stranu se tím zvyšuje riziko, jemuž značka čelí - žádný větší zádrhel si nesmí dovolit...


Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 1 - Tesla Model 3 EPA predbezna certifikace 01Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 2 - Tesla Model 3 EPA predbezna certifikace 02
EPA zveřejnila první předběžné informace, jenž se týkají baterií či výkonu nové Tesly Model 3

Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 3 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 01Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 4 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 02Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 5 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 03Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 6 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 04Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 7 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 05Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 8 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 06Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 9 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 07Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 10 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 08Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 11 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 09Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 12 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 10Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 13 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 11Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 14 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 12Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 15 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 13Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 16 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 14Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 17 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 15Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 18 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 16Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 19 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 17Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 20 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 18Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 21 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 19Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 22 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 20Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 23 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 21Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 24 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 22Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 25 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 23Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 26 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 24Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 27 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 25Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 28 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 26Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 29 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 27Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 30 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 28Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly - 31 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 29
Košatá zatím není ani fotogalerie vozu, snad nejvíce se zatím snažil jen americký magazín Motor Trend

Zdroj: Inside EVs

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.