Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Konečně známe výkon a kapacitu baterií Model 3, ne však přímo od Tesly
7.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Více, než kdysi sliboval sám Elon Musk, nabízí v případě kapacity akumulátorů nová Tesla Model 3 ve svém lepším provedení.
O nové Tesle Model 3 bylo napsáno tolik článků, že měřeno na jejich počet jde možná o nejúspěšnější automobil všech dob. Aktuálně neuplyne pomalu ani den, aby se neobjevily nějaké nové informace, jež s tímto elektromobilem souvisí. Známe jej tedy skutečně už dokonale? Překvapivě nikoliv. Automobilka zatím zveřejnila data o dojezdu, akceleraci, nejvyšší rychlosti či hmotnosti a jejím rozložení, dosud ale nepadlo ani slovo o akumulátorech či výkonech motorů.
Teď můžeme odkrýt i tato „bílá místa na mapě“. Ukazují nám jej předběžné dokumenty americké agentury EPA, která se momentálně zabývá certifikací verze s prodlouženým dojezdem. Ta má dle odhadu značky urazit na jedno nabití 499 kilometrů, což je dokonce vyšší číslo než u Tesly Model S 75D. Té baterie o kapacitě 75 kWh mají vystačit na 417 km. Má tedy Model 3 kapacitu akumulátorů vyšší? Nebo je „jen” lehčí a aerodynamicky efektivnější?
Dost možná všechno z toho, i když Elon Musk dříve uvedl, že do novinky se více než 75 kWh nevměstná. Proto je překvapující, že EPA zmiňuje lithium-iontové baterie o 230 Ah a 350 V. To lze přepočítat na 80,5 kWh, což je vyšší kapacita, než o jaké šéf Tesly mluvil. Klamat tělem ovšem nemusel, velmi pravděpodobně jde totiž o nominální kapacitu baterií, nikoliv tu využitelnou - ta může být u verze s vyšším dojezdem právě oněch 75 kWh či ještě méně (původně se spekulovalo o 70 kWh).
Vyjma toho se z dokumentu EPA dozvídáme, že tentýž Model 3 dostal elektromotor s permanentním magnetem a výkonu 258 HP, což odpovídá 262 „evropským koním” (PS). S nimi má vůz zvládat akceleraci z klidu na 96 km/h za 5,1 sekundy a nejvyšší rychlost 225 km/h. To jsou ale již opětovně data Tesly, během certifikace samozřejmě může být zjištěno něco jiného. Koneckonců, ani stávající parametry nejsou konečnými a mohou být ještě nepatrně pozměněny.
Jsme tedy zvědavi na finální výsledek měření EPA. Ten se ovšem zcela jistě bude týkat pouze verze s prodlouženým dojezdem, na standardní provedení přijde řada až někdy ke konci roku. Tesla dle harmonogramu odstartovala pouze výrobu varianty, která má zvládnout takřka pět set kilometrů na jeden zátah. Základ, u kterého půjde počítat se zhruba 354 km (zde jde již o odhad EPA, nikoliv Tesly), se začne vyrábět až v listopadu.
V mezičase, konkrétně v říjnu, Tesla začne dodávat vozy běžným zákazníkům, kteří nejsou nijak spojeni s automobilkou. Ukazuje se tedy, že ačkoliv výroba odstartovala na počátku července a značka nedávno s velkou pompou předala prvních třicet aut, ty mezi běžný lid rozhodně nezamíří. Místo toho budou spíše najíždět dodatečné testovací kilometry a Tesle umožní vychytat některé dětské nemoci. I tak ale počítáme s tím, že další „mouchy“ se objeví v následujících měsících.
Pokud přitom vše půjde podle plánu, pak na jaře 2018 odstartuje výroba varianty se dvěma elektromotory a ke konci roku značka začne zásobovat i mimoamerické trhy. Prozatím ale jen ty, kde se jezdí vpravo - na verze s pravostranným řízením přijde řada až v roce 2019. Znovu ale musíme dodat, že vše závisí na mnoha okolnostech, z nichž jednou je financování. A právě proto Tesla dnes uvedla, že chystá další úpis dluhopisů.
Nové kolo má vynést zhruba 1,5 miliardy dolarů (cca 33,2 mld. Kč), což by již na rozjetí masové výroby v měřítku, s jakým Tesla nemá žádné zkušenosti, mělo vystačit. Na druhou stranu se tím zvyšuje riziko, jemuž značka čelí - žádný větší zádrhel si nesmí dovolit...
EPA zveřejnila první předběžné informace, jenž se týkají baterií či výkonu nové Tesly Model 3
Košatá zatím není ani fotogalerie vozu, snad nejvíce se zatím snažil jen americký magazín Motor Trend
Zdroj: Inside EVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda