Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do EU dorazila nová čínská značka aut, se svým jménem by se ČR měla vyhnout
6.12.2020 | Petr Prokopec
Příchod další čínské automobilky na trhy EU nepřekvapí, tento je ale skutečně zvláštní. Ač firmy obvykle dělají, co mohou, aby význam pojmenování nového auta nevyzníval hanlivě nikde na světě, značka Seres Čechům asi moc dobře znít nebude.
Automobilka SF Motors vám zřejmě nebude známa, založena ale byla před už čtyřmi lety. Své sídlo má přímo v Sillicon Valley podobně jako Tesla, a tak není překvapivé, že se zaměřuje na elektrickou mobilitu. Ač ovšem formálně sídlí v USA, jde fakticky o čínskou firmu plně ovládanou tamním koncernem Sokon Industry Group.
Ve společnosti svého času působil i Martin Eberhard, spoluzakladatel Tesly, a tak ji není radno podceňovat. Jak velký vliv měl na podobu prvních sériových aut firmy, není jisté, neboť nejsou vytvořena tak úplně od nuly. První model automobilky je totiž očividně úplně tím samým, čím je Dongfeng Fengon E3. Za tím stojí firma DFSK Motor, kterou vlastní skupina Dongfeng a - uhádli jste - Sokon Industry Group. Na fotkách níže můžete vidět obě auta a rozeznáte je v podstatě jen podle loga.
Přesto je pro nás tato automobilka i se svou prvotinu zajímavá, a to hned ze dvou důvodů. SF Motors jednak oznámila, že vstupuje na trhy Evropské unie. Jako první začne nabízet své vozy skrze devět nově otevřených dealerství v Nizozemsku, jedné ze zemí mohutně podporující rozmach elektromobilů. Další mají následovat, konkrétnější ale firma nebyla.
Tím druhým je, že jméno SF Motors bude dále zastřešovat jen celkové aktivity společnosti, nikoliv samotnou automobilovou výrobu. Do showroomů tak první SUV značky míří pod obchodním označením „Seres”, jehož původ nebyl nikterak objasněn. Minimálně z českého úhlu pohledu je však poněkud nešťastný, neboť vytváří asociace, po nichž firma jistě netouží. Běžně si automobilky i české významy použitých slov ověřují, u Seresu se na to ale zjevně... vykašlali.
Vstupu Seresu na český trh bychom tedy nedoporučovali, patrně jej ale momentálně ani nemá v plánu - elektrický mobilita tu není spojena se subvencemi jakkoli blízkými těm nizozemským a bez nich by se u nás značka prosazovala obtížně i s jiným označením. Přednost tedy nejspíše dostanou jiní, a to nejen v Evropě.
Automobilka totiž už dříve koupi koupila továrnu AM General v americké Indianě, která by měla vyrábět auta také pro USA. Společně s továrnou v Číně by pak celková roční produkce mohla dosahovat až 200 000 vozů, nicméně kdy dojde k dosažení tohoto milníku, není jisté. Vše bude do značné míry záviset na přijetí firemní prvotiny s prostým jménem 3.
Její přesné specifikace neznáme, měly by ale odpovídat onomu Fengonu E3, což je 4,39 metru dlouhé, 1,85 široké a 1,65 metru vysoké SUV s rozvorem kol 2,66 metru. Přední osu vozu pohání elektromotor se 163 koňmi a 300 Nm, kapacita akumulátorů činí 52,6 kWh, což má podle cyklu NEDC vydržet až na 405 km dojezdu. Cena navzdory oznámení vstupu na trh zatím nebyla zmíněna, dá se však očekávat, že to Seres brzy napraví.
Seres 3 pro Evropu se ukázal na prvních fotkách, je to zjevně úplně to samé auto jako ryze čínský Dongfeng Fengon E3. Prodávat se bude nejprve v Nizozemsku, za kolik ale zatím není známo. Foto: Seres/Dongfeng
Zdroj: Seres
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva