Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci k nepoznání změnili své nejdražší auto, jeho prodeje se propadly až ke dnu
27.11.2018 | Petr Prokopec
Ještě na přelomu roku zářící značka náhle ztratila půdu pod nohama a v tuto chvíli neprodává v USA skoro nic. Genesis se tak pouští do rozsáhlých změn, které se nevyhýbají ani nabízeným modelům.
Ještě na počátku letošního roku se zdálo, že luxusní korejská značka Genesis, která byla separována od mateřského Hyundai, má nakročeno k nemalému úspěchu. Prodeje atakovaly dva tisíce aut měsíčně, což jsou mimochodem lepší čísla, než jakých aktuálně v zámoří dosahuje Fiat, tedy mnohem levnější značka s daleko širším portfoliem. Ale kdeže tyto sněhy jsou, Genesis aktuálně blízko dna, neboť v červnu se poprvé dostal pod hranici tisíce kusů a v říjnu vyexpedoval jen 372 aut.
Korejci si tak začali bít na poplach a zcela mění způsob svého působení ve Spojených státech, které jsou pro Genesis klíčovým trhem. Mimo jiné zmenší svou prodejní síť zhruba na polovinu, což zní trochu kontraproduktivně, ale má to svůj racionální důvod - zákazníci kupující luxusní auta nechtějí sdílet tentýž prostor s lidmi, kteří míří pro mainstreamové vozy, a tak pro ně vzniká menší počet separátních showroomů.
Jen způsobem prodeje si ale značka k lepším prodejním číslům pomoci nechce. K dnes nabízeným modelům G70, G80 a G90 přibudou další a ten poslední jmenovaný právě prošel razantním faceliftem. Vůz je nyní skoro k nerozeznání od dosavadního provedení a sází na opravdu výrazný design s pozoruhodně velkou čelní maskou ve tvaru štítu. Zcela odlišné jsou i úzké světlomety obohacené o LEDkový proužek zasahující až do boků, změnil se též výplet masky chladiče a kapota motoru, která prolisy navazuje na firemní emblém.
S logem značky se můžeme rozloučit v zadních partiích, kde taktéž došlo na celou řadu změn. Ty ale již tak kontroverzně nepůsobí nevzbudí. Místo emblému je zde nápis Genesis, pod nímž došlo na instalaci propojených diodových světel. Obojí plně odpovídá nejnovější módě, přičemž G90 díky tomu vypadá mnohem „američtěji“. Prodejům by tedy modernizace pomoci mohla, třebaže ji nemůžeme označit za náš šálek kávy.
Změnou vzhledu ale přerod korejské limuzíny ještě nekončí. Opomenout nesmíme ani přesunutí směrových světel z venkovních zpětných zrcátek na přední blatníky. Nová jsou i 19palcová litá kola, stejně jako prošla změnami paleta barev. Pod kapotou se ale již nepohnul ani šroubek, stále je tedy možné volit mezi dvěma atmosférickými motory (3,8litrový šestiválec a pětilitrový osmiválec) a přeplňovanou jednotkou (3,3 l, V6).
Také změny v interiéru jsou decentní. Omezují se na užší výdechy klimatizace na palubní desce, nové dekore a nová čalounění. To je za předpokladu, že Korejci nechali při starém i multimédia či bezpečnostní systémy, vše důležité - o těchto oblastech se Genesis v tiskové zprávě nerozepisuje. A nezmiňuje se ani o cenách, ty ale obvykle zůstávají po faceliftech podobné a velké změny nečekejme ani v tomto případě.
Genesis G90 se dočkalo faceliftu. Na zadních partiích lze přitom spočinout s uspokojením, ty přední ale budou bezesporu budit nemalou kontroverzi. Je tedy otázka, zda se tímto způsobem povede zastavit razantní pokles prodejů
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 54 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry