Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte

Garáž je fajnová věc - neprší do ní, nemrzne v ní, ani do ní nepraží slunce. Jenže právě to poslední vás v případě koupě inovované Sonaty Hybrid snadno připraví o více jak 1 300 km ujetých „zdarma” každý rok.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte

22.7.2019 | Petr Prokopec

Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Garáž je fajnová věc - neprší do ní, nemrzne v ní, ani do ní nepraží slunce. Jenže právě to poslední vás v případě koupě inovované Sonaty Hybrid snadno připraví o více jak 1 300 km ujetých „zdarma” každý rok.

Co jsme o víkendu nakousli, to si dnes dojíme. Řeč je o korejské automobilce Hyundai, která se před pár desítkami hodin pochlubila revoluční automatickou převodovkou s technologií ASC (Active Shift Control). Ta se obejde bez konvertoru točivého momentu, nicméně postrádá veškerou otravnost CVT. Automobilka dokonce slibuje i zábavu za volantem, což s převodovkami tohoto typu bylo dosud nemožné. Automat se měl brzy objevit pod kapotou inovovaného Hyundai Sonata Hybrid, nakonec se to ale stalo ještě dříve, než mohl kdokoli čekat - právě tento vůz byl představen dnes.

Korejci zatím dali do placu první várku informací a fotek, pročež je více než jisté, že ona převodovka nebude jedinou přelomovou finesou nové Sonaty. Dalším prvkem jsou solární střešní panely, které zde slouží k napájení baterií hybridního systému. Dle automobilky každodenní postávání pod sluncem po dobu 6 hodin vede k navýšení ročního dojezdu o 1 300 km. A to je docela dost, pro průměrného řidiče půjde o desetinu jeho ročního nájezdu. To už zní jako dobrý důvod, proč dát vale parkování v garáži, i když ji zrovna máte.

Samotné hybridní ústrojí již tak revoluční není, máme zde dvoulitrový čtyřválec produkující 152 koní a 188 Nm točivého momentu, se kterým je spárován elektromotor produkující 52 koní a 205 Nm. Souprava pak souhrnně posílá na přední kola 192 koní, přičemž v kombinaci se 16palcovými litými koly spotřebuje 4,97 litru na sto kilometrů. Pokud ovšem zvolíte slušivější sedmnáctky, je potřeba počítat se zvýšením žíznivosti na 5,2 l/100 km.

Za těmito hodnotami stojí právě technologie ASC, která srovnává otáčky elektromotoru s otáčkami motoru a převodovky. Kromě zlepšení účinnosti pohonné soustavy to také snižuje čas potřebný k přeřazení o 30 procent a zvyšuje výdrž automatu, neboť ASC minimalizuje během řazení tření. Zároveň by měla být umocněna jízdní dynamika, na konkrétní informace je ale třeba vyčkat, neboť data o akceleraci i maximální rychlosti prozatím chybí.

Přesunout se tak můžeme k dalším přelomovým prvkům, mezi něž patří třeba digitální klíč. Míněna je tím mobilní aplikace, jejímž prostřednictvím lze nejen na dálku a bez použití klasických klíčků odemknout či zamknout vůz, ale rovněž i nastartovat jeho hybridní ústrojí. Dále se Sonata Hybrid dočkala unikátní aerodynamických kol, které byly navrženy s ohledem na co nejmenší odpor a které mají taktéž přispívat k nízké spotřebě.

Stejně jako standardní Sonata je i Hybrid osazen armádou asistenčních systémů, jež zahrnují třeba autonomní brzdy s detekcí chodců a cyklistů nebo monitoring jízdních pruhů. Ten počítá s aktivními zásahy do řízení, zatím by ale ještě měl být vypínatelný. Už jen proto, že jinak byste si benefity šestistupňového automatu s technologií ASC nemohli dosyta užít.


Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte - 1 - Hyundai Sonata Hybrid 2019 prvni foto 01Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte - 2 - Hyundai Sonata Hybrid 2019 prvni foto 02Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte - 3 - Hyundai Sonata Hybrid 2019 prvni foto 03
Hyundai Sonata Hybrid se pochlubilo solární střechou naživo...

Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte - 4 - Hyundai Sonata Hybrid 2019 prvni foto 04Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte - 5 - Hyundai Sonata Hybrid 2019 prvni foto 05Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte - 6 - Hyundai Sonata Hybrid 2019 prvni foto 06Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte - 7 - Hyundai Sonata Hybrid 2019 prvni foto 07
...i na oficiálních fotkách

Zdroj: Hyundai

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše