Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte

Garáž je fajnová věc - neprší do ní, nemrzne v ní, ani do ní nepraží slunce. Jenže právě to poslední vás v případě koupě inovované Sonaty Hybrid snadno připraví o více jak 1 300 km ujetých „zdarma” každý rok.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte

22.7.2019 | Petr Prokopec

Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Garáž je fajnová věc - neprší do ní, nemrzne v ní, ani do ní nepraží slunce. Jenže právě to poslední vás v případě koupě inovované Sonaty Hybrid snadno připraví o více jak 1 300 km ujetých „zdarma” každý rok.

Co jsme o víkendu nakousli, to si dnes dojíme. Řeč je o korejské automobilce Hyundai, která se před pár desítkami hodin pochlubila revoluční automatickou převodovkou s technologií ASC (Active Shift Control). Ta se obejde bez konvertoru točivého momentu, nicméně postrádá veškerou otravnost CVT. Automobilka dokonce slibuje i zábavu za volantem, což s převodovkami tohoto typu bylo dosud nemožné. Automat se měl brzy objevit pod kapotou inovovaného Hyundai Sonata Hybrid, nakonec se to ale stalo ještě dříve, než mohl kdokoli čekat - právě tento vůz byl představen dnes.

Korejci zatím dali do placu první várku informací a fotek, pročež je více než jisté, že ona převodovka nebude jedinou přelomovou finesou nové Sonaty. Dalším prvkem jsou solární střešní panely, které zde slouží k napájení baterií hybridního systému. Dle automobilky každodenní postávání pod sluncem po dobu 6 hodin vede k navýšení ročního dojezdu o 1 300 km. A to je docela dost, pro průměrného řidiče půjde o desetinu jeho ročního nájezdu. To už zní jako dobrý důvod, proč dát vale parkování v garáži, i když ji zrovna máte.

Samotné hybridní ústrojí již tak revoluční není, máme zde dvoulitrový čtyřválec produkující 152 koní a 188 Nm točivého momentu, se kterým je spárován elektromotor produkující 52 koní a 205 Nm. Souprava pak souhrnně posílá na přední kola 192 koní, přičemž v kombinaci se 16palcovými litými koly spotřebuje 4,97 litru na sto kilometrů. Pokud ovšem zvolíte slušivější sedmnáctky, je potřeba počítat se zvýšením žíznivosti na 5,2 l/100 km.

Za těmito hodnotami stojí právě technologie ASC, která srovnává otáčky elektromotoru s otáčkami motoru a převodovky. Kromě zlepšení účinnosti pohonné soustavy to také snižuje čas potřebný k přeřazení o 30 procent a zvyšuje výdrž automatu, neboť ASC minimalizuje během řazení tření. Zároveň by měla být umocněna jízdní dynamika, na konkrétní informace je ale třeba vyčkat, neboť data o akceleraci i maximální rychlosti prozatím chybí.

Přesunout se tak můžeme k dalším přelomovým prvkům, mezi něž patří třeba digitální klíč. Míněna je tím mobilní aplikace, jejímž prostřednictvím lze nejen na dálku a bez použití klasických klíčků odemknout či zamknout vůz, ale rovněž i nastartovat jeho hybridní ústrojí. Dále se Sonata Hybrid dočkala unikátní aerodynamických kol, které byly navrženy s ohledem na co nejmenší odpor a které mají taktéž přispívat k nízké spotřebě.

Stejně jako standardní Sonata je i Hybrid osazen armádou asistenčních systémů, jež zahrnují třeba autonomní brzdy s detekcí chodců a cyklistů nebo monitoring jízdních pruhů. Ten počítá s aktivními zásahy do řízení, zatím by ale ještě měl být vypínatelný. Už jen proto, že jinak byste si benefity šestistupňového automatu s technologií ASC nemohli dosyta užít.


Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte - 1 - Hyundai Sonata Hybrid 2019 prvni foto 01Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte - 2 - Hyundai Sonata Hybrid 2019 prvni foto 02Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte - 3 - Hyundai Sonata Hybrid 2019 prvni foto 03
Hyundai Sonata Hybrid se pochlubilo solární střechou naživo...

Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte - 4 - Hyundai Sonata Hybrid 2019 prvni foto 04Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte - 5 - Hyundai Sonata Hybrid 2019 prvni foto 05Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte - 6 - Hyundai Sonata Hybrid 2019 prvni foto 06Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte - 7 - Hyundai Sonata Hybrid 2019 prvni foto 07
...i na oficiálních fotkách

Zdroj: Hyundai

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.