Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci přestavili první auto, které nebudete chtít parkovat v garáži, i když ji máte
22.7.2019 | Petr Prokopec
Garáž je fajnová věc - neprší do ní, nemrzne v ní, ani do ní nepraží slunce. Jenže právě to poslední vás v případě koupě inovované Sonaty Hybrid snadno připraví o více jak 1 300 km ujetých „zdarma” každý rok.
Co jsme o víkendu nakousli, to si dnes dojíme. Řeč je o korejské automobilce Hyundai, která se před pár desítkami hodin pochlubila revoluční automatickou převodovkou s technologií ASC (Active Shift Control). Ta se obejde bez konvertoru točivého momentu, nicméně postrádá veškerou otravnost CVT. Automobilka dokonce slibuje i zábavu za volantem, což s převodovkami tohoto typu bylo dosud nemožné. Automat se měl brzy objevit pod kapotou inovovaného Hyundai Sonata Hybrid, nakonec se to ale stalo ještě dříve, než mohl kdokoli čekat - právě tento vůz byl představen dnes.
Korejci zatím dali do placu první várku informací a fotek, pročež je více než jisté, že ona převodovka nebude jedinou přelomovou finesou nové Sonaty. Dalším prvkem jsou solární střešní panely, které zde slouží k napájení baterií hybridního systému. Dle automobilky každodenní postávání pod sluncem po dobu 6 hodin vede k navýšení ročního dojezdu o 1 300 km. A to je docela dost, pro průměrného řidiče půjde o desetinu jeho ročního nájezdu. To už zní jako dobrý důvod, proč dát vale parkování v garáži, i když ji zrovna máte.
Samotné hybridní ústrojí již tak revoluční není, máme zde dvoulitrový čtyřválec produkující 152 koní a 188 Nm točivého momentu, se kterým je spárován elektromotor produkující 52 koní a 205 Nm. Souprava pak souhrnně posílá na přední kola 192 koní, přičemž v kombinaci se 16palcovými litými koly spotřebuje 4,97 litru na sto kilometrů. Pokud ovšem zvolíte slušivější sedmnáctky, je potřeba počítat se zvýšením žíznivosti na 5,2 l/100 km.
Za těmito hodnotami stojí právě technologie ASC, která srovnává otáčky elektromotoru s otáčkami motoru a převodovky. Kromě zlepšení účinnosti pohonné soustavy to také snižuje čas potřebný k přeřazení o 30 procent a zvyšuje výdrž automatu, neboť ASC minimalizuje během řazení tření. Zároveň by měla být umocněna jízdní dynamika, na konkrétní informace je ale třeba vyčkat, neboť data o akceleraci i maximální rychlosti prozatím chybí.
Přesunout se tak můžeme k dalším přelomovým prvkům, mezi něž patří třeba digitální klíč. Míněna je tím mobilní aplikace, jejímž prostřednictvím lze nejen na dálku a bez použití klasických klíčků odemknout či zamknout vůz, ale rovněž i nastartovat jeho hybridní ústrojí. Dále se Sonata Hybrid dočkala unikátní aerodynamických kol, které byly navrženy s ohledem na co nejmenší odpor a které mají taktéž přispívat k nízké spotřebě.
Stejně jako standardní Sonata je i Hybrid osazen armádou asistenčních systémů, jež zahrnují třeba autonomní brzdy s detekcí chodců a cyklistů nebo monitoring jízdních pruhů. Ten počítá s aktivními zásahy do řízení, zatím by ale ještě měl být vypínatelný. Už jen proto, že jinak byste si benefity šestistupňového automatu s technologií ASC nemohli dosyta užít.
Hyundai Sonata Hybrid se pochlubilo solární střechou naživo...
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 2 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 4 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 5 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 6 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva