Korejská Škoda Octavia zná všechny ceny. Hyundai i30 Fastback bude levné jen týden

Korejskou novinku lze pořídit od již zmiňovaných 379 990 Kč, ovšem jen do konce listopadu. Poté ceny výrazně vzrostou, a to pořád mluvíme jen o tříválci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Korejská Škoda Octavia zná všechny ceny. Hyundai i30 Fastback bude levné jen týden

23.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Korejská Škoda Octavia zná všechny ceny. Hyundai i30 Fastback bude levné jen týden

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejskou novinku lze pořídit od již zmiňovaných 379 990 Kč, ovšem jen do konce listopadu. Poté ceny výrazně vzrostou, a to pořád mluvíme jen o tříválci.

První českou cenu nového Hyundai i30 Fastback jsme zmiňovali před dvěma dny, kdy ovšem místní zastoupení korejské automobilky vypustilo do světa jen tu. Nyní jsou veškeré podrobnosti na světě, k těm se ale dostaneme až za chvíli. Nejprve je totiž třeba zmapovat prostředí, do kterého se novinka vydává, a proto přednost dostanou technické parametry Fastbacku i jeho nejbližší konkurence.

Tak tedy, korejská novinka měří 4 455 milimetrů na délku, 1 795 mm na šířku, 1 425 mm na výšku a 2 650 mm v rámci rozvoru. Zavazadeník pak pobere 450 až 1 351 litrů, zatímco v případě motorového prostoru lze počítat s přeplňovaným litrovým tříválcem a přeplňovaným 1,4litrovým čtyřválcem. První přitom nabízí 120 koní a lze jej spárovat pouze se šestistupňovým manuálem, v případě druhého tu máme koní 140 a možnost volby mezi manuálem a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Přesunout se můžeme do Mladé Boleslavi ke Škodě Octavia, jíž naměříme 4 670 x 1 814 x 1 461 x 2 667 milimetrů (délka/šířka/výška/rozvor). Do zavazadelníku pojme 590 až 1 580 litrů, nabídka motorizací je pak výrazně širší než u Hyundai. Tím ale nekončíme, do hry je proto třeba přizvat ještě Rapid, který se chlubí rozměry 4 483 x 1 706 x 1 461 x 2 589 mm a zavazadelníkem o objemu 550 až 1 490 l.

Třetí karosářská verze Hyundai i30 tedy míří mezi oba modely Škody a česká automobilka jej raději srovnává s Rapidem, protože ten při ceně od 307 900 Kč (liftback 1,0 TSI s 95 koňmi) vychází výrazně levněji. Hyundai naopak staví i30 Fastback proti Octavii, protože ta při ceně od 417 900 Kč (liftback 1,0 TSI se 110 koňmi) vychází pro změnu dráže. Kam si vůz zasadíte sami, necháme na vás, my mu navzdory menším rozměrům budeme dále říkat „korejská Octavia”, neboť jeho cílem je bodovat tam, kde je Octavia bestsellerem - Rapid je spíše jeho levnější a o poznání hůře prodávanou alternativou.

Tak či onak, novou i30 Fastback lze pořídit na českém trhu od 379 990 Kč, přičemž počítat můžete s tříválcem 1,0 turbo a limitovanou výbavou Best of Czech. Tu lze objednávat pouze do konce tohoto měsíce, přičemž zahrnuje 16palcová ocelová kola, manuální klimatizaci, audio systém se čtyřmi reproduktory či látkové čalounění. Zvolit pak lze ještě nadstavbu Best of Czech Club, v jejímž rámci dorazí 16palcová litá kola, volant potažený kůží a zadní parkovací senzory. Připlatit je však třeba 10 tisíc korun.

Krom toho zde máme standardní ceník, v jehož rámci Fastback startuje na sumě 439 990 Kč v případě verze Trikolor. Pod kapotou je opětovně tříválec, výbava se od oné limitky prakticky neliší. I nadále lze tedy počítat s manuální klimatizací či rozsáhlým výčtem bezpečnostních asistenčních systémů. Standardem jsou rovněž i automatické světlomety, načež je vlastně otázkou, nakolik úspěšní budete s prodejci značky při smlouvání o ceně od začátku příštího měsíce.

My se zatím přesuneme na nejvyšší nabízenou úroveň Style, kdy za tříválec dáte 479 990 Kč, v případě čtyřválce 1,4 turbo pak 529 990 Kč. Pokaždé je standardem šestistupňový manuál, automatická převodovka ve druhém případě zvedá účet o 50 tisíc korun. Výbava pak vždy zahrnuje lité sedmnáctky, automatickou klimatizaci, přední i zadní parkovací senzory, zpětnou kameru nebo přední LEDková světla a statické přisvěcování do zatáčky.

K mání je samozřejmě i příplatková výbava, zejména pak pro úroveň style a motor 1,4 T-GDI. Sáhnout totiž v takovém případě lze po paketech Premium (70 000 Kč) a Ultimate (90 000 Kč), kdy první zahrnuje třeba plnohodnotné čelní LEDky nebo bezdrátové dobíjení mobilů. U druhého lze pro změnu počítat s 18palcovými litými koly, adaptivním tempomatem (ovšem jen v kombinaci s automatem) a koženým čalouněním.

Bližší informace naleznete v oficiálních cenících, které lze v případě edice Best of Czech (PDF 1 MB) i standardu (PDF 197 kB) stáhnout z webu českého zastoupení.

My pak jen dodáme, že Korejcům evidentně nechybí sebevědomí, neboť i když chtějí být srovnáváni s Octavií, především nabídkou dvou benzinových motorů jsou blíže Rapidu (který navíc nabízí i další motorizace). Ceny jsou ale oproti němu podstatně vyšší a opravdu v teritoriu Octavie, byť s bohatší základní výbavou a snad i méně konfliktním designem. Volba je na každý pád na vás...


Korejská Škoda Octavia zná všechny ceny. Hyundai i30 Fastback bude levné jen týden - 1 - Hyundai i30 Fastback 2018 prvni lepsi 01Korejská Škoda Octavia zná všechny ceny. Hyundai i30 Fastback bude levné jen týden - 2 - Hyundai i30 Fastback 2018 prvni lepsi 02Korejská Škoda Octavia zná všechny ceny. Hyundai i30 Fastback bude levné jen týden - 3 - Hyundai i30 Fastback 2018 prvni lepsi 03Korejská Škoda Octavia zná všechny ceny. Hyundai i30 Fastback bude levné jen týden - 4 - Hyundai i30 Fastback 2018 prvni lepsi 04Korejská Škoda Octavia zná všechny ceny. Hyundai i30 Fastback bude levné jen týden - 5 - Hyundai i30 Fastback 2018 prvni oficialni foto 05Korejská Škoda Octavia zná všechny ceny. Hyundai i30 Fastback bude levné jen týden - 6 - Hyundai i30 Fastback 2018 prvni oficialni foto 06Korejská Škoda Octavia zná všechny ceny. Hyundai i30 Fastback bude levné jen týden - 7 - Hyundai i30 Fastback 2018 prvni oficialni foto 07Korejská Škoda Octavia zná všechny ceny. Hyundai i30 Fastback bude levné jen týden - 8 - Hyundai i30 Fastback 2018 prvni oficialni foto 08
Hyundai i30 Fastback startuje na českém trhu vcelku sebevědomě. I přes relativně bohatší výbavu totiž dáte za tříválcový model minimálně 379 990 Kč, se čtyřválcem pak ceny startují až nad půl milionem korun

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.