Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejské BMW řady 3 je venku. Genesis G70 má 370 koní, stovku dá již za 4,7 s
15.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusní Korejec je navzdory stejnému výkonu rychlejší než spřízněná Kia Stinger. Kromě dynamiky okouzlí i bohatou standardní výbavou.
Jak bylo oznámeno, tak se i stalo. Korejské Hyundai aktuálně rozšířilo nabídku své luxusní divize Genesis o nový sportovní sedan jménem G70. Ten míří především proti BMW řady 3, stejně tak chce ovšem přebrat zákazníky i Audi A4 a Mercedesu třídy C. První snímky vozu bez maskování pořízené špionážními fotografy přitom naznačovaly, že nejde o nereálné ambice, oficiálně publikovaná sada fotografií to pak jen potvrzuje. Stejně jako pohled na techniku.
Podobně jako sesterská Kia Stinger, jejíž platformu Genesis G70 používá, bude i novinka k dispozici se třemi pohonnými jednotkami. Základem se stane přeplňovaný benzinový dvoulitr s 252 koňmi (se sportovním paketem máte pod pravou nohou dokonce 255 koní) a 2,2litrový turbodiesel naladěný na 202 koní. Na vrchol pak zamíří 3,3litrový šestiválec twin-turbo, jenž nakonec zůstal na 370 koních.
Zatímco osmistupňový automat je tak jako u Kie standardem u všech variant, v rámci pohonu mohou zákazníci vybírat mezi systémy 4x2 a 4x4. Tím je ovlivněna i jízdní dynamika, zatím ovšem byla publikována pouze data spojená s motorem V6. V případě čtyřkolky tak stovku dáte již za 4,7 sekundy (G70 Sport je tak o dvě desetiny rychlejší než Stinger GT), maximálka pak činí 270 km/h.
Stran působivých výkonů se Genesis G70 může pochlubit rovněž systémem Launch Control či mechanickým samosvorným diferenciálem. Dorazilo rovněž vektorování točivého momentu či zadní náprava typu multi-link, v případě bezpečnosti lze počítat s přednárazovým systémem, monitoringem slepých úhlů či únavy řidiče nebo se semi-autonomním řízením.
V rámci zevnějšku vozu naměříme 4 685 milimetrů na délku, 1 850 na šířku a 1 400 na výšku, rozvor pak činí 2 835 mm. Očekávat lze tedy hojnost místa na předních i zadních sedadlech, mimo to G70 nabídne i bohatou výbavu. Již ve standardu totiž kabina hostí multimédia kompatibilní se systémy Apple CarPlay a Android Auto, zároveň počítá s 8palcovým displejem.
S vyššími úrovněmi výbavy či za příplatek jsou pak spojeny prvky jako hliníkové klikdy dveří, metalické mřížky reproduktorů, změkčené plasty nebo čalounění z perforované kůže. Dále lze pořídit i audio systém Lexicon s 15 reproduktory. V případě zevnějšku lze pak vybírat mezi deseti barvami karoserie, kdy do barev jsou přimíchávány hliníkové šupinky pro větší třpyt.
Více informací zazní blíže k výstavnímu debutu, jenž se odehraje v prosinci na autosalonu v Los Angeles. Do prodeje pak nové Genesis G70 zamíří zkraje příštího roku, přičemž kromě Spojených států a domoviny bude k dispozici také v Rusku nebo na Středním Východě. Evropa si ovšem bude muset na luxusní Korejce počkat, a to zřejmě až do roku 2019.
Genesis G70 nakonec stejně jako Kia Stinger GT nabídne maximálně 370 koní. Pyšní se však lepší dynamikou, stovku zvládne již za 4,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch