Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejské BMW řady 3 je venku. Genesis G70 má 370 koní, stovku dá již za 4,7 s
15.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusní Korejec je navzdory stejnému výkonu rychlejší než spřízněná Kia Stinger. Kromě dynamiky okouzlí i bohatou standardní výbavou.
Jak bylo oznámeno, tak se i stalo. Korejské Hyundai aktuálně rozšířilo nabídku své luxusní divize Genesis o nový sportovní sedan jménem G70. Ten míří především proti BMW řady 3, stejně tak chce ovšem přebrat zákazníky i Audi A4 a Mercedesu třídy C. První snímky vozu bez maskování pořízené špionážními fotografy přitom naznačovaly, že nejde o nereálné ambice, oficiálně publikovaná sada fotografií to pak jen potvrzuje. Stejně jako pohled na techniku.
Podobně jako sesterská Kia Stinger, jejíž platformu Genesis G70 používá, bude i novinka k dispozici se třemi pohonnými jednotkami. Základem se stane přeplňovaný benzinový dvoulitr s 252 koňmi (se sportovním paketem máte pod pravou nohou dokonce 255 koní) a 2,2litrový turbodiesel naladěný na 202 koní. Na vrchol pak zamíří 3,3litrový šestiválec twin-turbo, jenž nakonec zůstal na 370 koních.
Zatímco osmistupňový automat je tak jako u Kie standardem u všech variant, v rámci pohonu mohou zákazníci vybírat mezi systémy 4x2 a 4x4. Tím je ovlivněna i jízdní dynamika, zatím ovšem byla publikována pouze data spojená s motorem V6. V případě čtyřkolky tak stovku dáte již za 4,7 sekundy (G70 Sport je tak o dvě desetiny rychlejší než Stinger GT), maximálka pak činí 270 km/h.
Stran působivých výkonů se Genesis G70 může pochlubit rovněž systémem Launch Control či mechanickým samosvorným diferenciálem. Dorazilo rovněž vektorování točivého momentu či zadní náprava typu multi-link, v případě bezpečnosti lze počítat s přednárazovým systémem, monitoringem slepých úhlů či únavy řidiče nebo se semi-autonomním řízením.
V rámci zevnějšku vozu naměříme 4 685 milimetrů na délku, 1 850 na šířku a 1 400 na výšku, rozvor pak činí 2 835 mm. Očekávat lze tedy hojnost místa na předních i zadních sedadlech, mimo to G70 nabídne i bohatou výbavu. Již ve standardu totiž kabina hostí multimédia kompatibilní se systémy Apple CarPlay a Android Auto, zároveň počítá s 8palcovým displejem.
S vyššími úrovněmi výbavy či za příplatek jsou pak spojeny prvky jako hliníkové klikdy dveří, metalické mřížky reproduktorů, změkčené plasty nebo čalounění z perforované kůže. Dále lze pořídit i audio systém Lexicon s 15 reproduktory. V případě zevnějšku lze pak vybírat mezi deseti barvami karoserie, kdy do barev jsou přimíchávány hliníkové šupinky pro větší třpyt.
Více informací zazní blíže k výstavnímu debutu, jenž se odehraje v prosinci na autosalonu v Los Angeles. Do prodeje pak nové Genesis G70 zamíří zkraje příštího roku, přičemž kromě Spojených států a domoviny bude k dispozici také v Rusku nebo na Středním Východě. Evropa si ovšem bude muset na luxusní Korejce počkat, a to zřejmě až do roku 2019.
Genesis G70 nakonec stejně jako Kia Stinger GT nabídne maximálně 370 koní. Pyšní se však lepší dynamikou, stovku zvládne již za 4,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 13 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry