Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejský Kodiaq zkouší oslnit v Ženevě, toto je SsangYong XAVL
7.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Sedmimístné korejské SUV s úctyhodnou světlou výškou má být schopné ovládat internet věcí ve vašem domě. Pod kapotou budou čtyřválce.
„Vzrušující Autentické Vozidlo - Dlouhé”. Tak se jmenuje novinka korejské automobilky SsangYong, která se ukáže na autosalonu v Ženevě. Je to koncept XAVL, od „eXciting Authentic Vehicle Long”, další vývojový stupeň konceptu XAV-Adventure, který jsme si mohli prohlédnout v září 2015.
„Koncept korejské Škody Kodiaq”, jak jsme chystaný SsangYong XAVL označili před pár týdny při poodhalení čtyřmi tmavými skicami, se nyní ukazuje v celé své kráse. Nebo možná „kráse”, hodnocení vzhledu necháme na každém, ale troufneme si říci, že srdce většiny si opticky vystrčenou „bradou”, připomínající bezzubého staříka, nezíská.
Podle výrobce designéři čerpali z druhé generace Koranda, prodávané v 90. letech. Podobnosti s velkým přimhouřením očí vidíme možná okolo blatníků, jinak vypadalo Korando z roku 1996 jako kříženec Jeepu Wrangler a Suzuki Vitara. Koncept XAVL naopak zboku trochu připomíná Jeep Renegade.
Nechme ale polemiku nad inspirací designérů, všimněme si, že tomuto konceptu nechybí zas tak moc do sériové výroby. Jsou tu normální zrcátka a normální kola, interiér má normální volant, sedačky a středový tunel, takže tohle auto by mohlo být v sériové výrobě relativně brzo. Úpravy se dají očekávat u vnějšího osvětlení a ovládacích prvků v interiéru, mimo jiné.
Koncept XAVL je 4 630 mm dlouhý, 1 866 mm široký, 1 640 mm vysoký a má rozvor 2 775 mm, takže je zhruba ve stejné lize jako Nissan X-Trail nebo i již zmíněná Škoda Kodiaq. Nabídne tři řady sedadel s místem celkem pro sedm lidí a podle Johng-sika Choi, šéfa SsangYongu, nabídne všem sedmi pasažérům dostatek komfortu.
Oproti XAV tu je několik technologických novinek. V autě nebo i mimo něj lze ovládat navigaci, klimatizaci a infotainment, který nabízí displeje i ve stropu, pomocí aplikace na smartphonu. Z auta je také možné pomocí systému Link to Home IOT (Internet of Things, internet věcí) ovládat svůj dům či byt a v něm kamery, bezpečnostní systémy, domácí spotřebiče nebo topení.
V sériovém provedení bude XAVL poháněn dvěma motory. Benzínovou volbou bude 1,5l čtyřválec, který by měl emitovat mezi 150 a 170 g CO2 na kilometr, což dává kombinovanou spotřebu 6,4 - 7,3 litru na sto. Pro zájemce o diesel tu bude šestnáctistovka, která má mít emise 120 - 150 g CO2/km, což odpovídá spotřebě 4,5 - 5,6 litru nafty na 100 km.
Oba motory budou v základu spojeny s předním náhonem a dostanou start-stop. Na výběr bude mezi manuálním a automatickým šestikvaltem a za příplatek bude možno pořídit i pohon všech kol. Výkon motorů zatím neznáme, ale nečekejte nic neobvyklého, tipovali bychom to někam mezi 110 a 130 koní u dieselu a něco okolo 150 koní u benzínu, bude-li přeplňovaný. A není moc velký důvod, aby nebyl.
Oproti některým předpokladům XAVL nenahradí model Korando, který dostal zkraje letošního roku facelift. Místo toho se usadí někde mezi Korandem a Rextonem. SsangYong zatím nezveřejnil přesné datum startu výroby, ale produkční XAVL má být na trhu do roku 2020. Neděláme si však velké naděje, že by přišel i do České republiky, třebaže by tu mohl být levnější konkurencí Kodiaqu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
SsangYong XAVL přijel do Ženevy, ovšem stále jak koncept
Do reality mu zas tolik nechybí, v produkční verzi má přijít do roku 2020
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 2 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 5 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda