Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada uvažuje jinak než dřív, i její nejlevnější model teď jde s dobou
8.4.2019 | Petr Prokopec
Nejsou zase tak dávno doby, kdy se Lada příliš nezajímala o to, po čem zákazníci zrovna touží. Tyto časy jsou ale pryč a jistě i díky tomu se značce daří. Granta Cross to dále podpoří.
Lada v loňském roce výrazně přeprofilovala své portfolio. Změny se týkají hlavně modelových linií Kalina a Granta, které aktuálně pokračují už jen pod druhým zmíněným jménem. Platí to také o pětidveřovém kombíku, který se loni dočkal nové tváře, nikoli však dnes populárního „allroadového” provedení Cross. A přesně to se nyní Rusové rozhodli napravit.
Zatím neznáme všechny detaily, ze zprvu uvolněných informací ale vyplývá, že Granta Cross bude k dispozici pouze s 1,6litrovým atmosférickým benzinovým motorem. Ten může dávat k dobru 87 nebo 106 koní, o jejichž přenos se stará pětistupňový manuál nebo automatizovaná převodovka. Výkon však pokaždé míří pouze dopředu, navzdory rozšíření názvu o slovo „Cross“ není pohon všech kol k dispozici ani za příplatek.
Vůz se oproti základnímu pětidveřovému kombíku dočkal zvýšení podvozku o 20 milimetrů a černých lemů ve spodní části karoserie. Ve stejném odstínu jsou pak i ochranné lišty na dveřích. Příď i záď se oproti tomu chlubí stříbrně zbarvenou ochranou, se kterou dorazila ještě unikátní litá kola.
Po stránce interiérové již žádné výrazné zásahy oproti výchozímu kombíku nečekejte, univerzálnějšímu provedení byly přizpůsobeny jen barvy čalounění. Na druhou stranu to ovšem znamená i zachování velmi nízkých cen. Granta je dnes nejlevnější novou Ladou a i ve verzi Cross by měla startovat na 162 tisících korun, tedy víceméně na stejné hladině jako u běžného kombi. S vývozem tohoto vozu mimo Rusko ovšem nepočítejme, rozhodně ne na západ od hranic domovské vlasti.
Na komerční úspěch vozu jsme zvědavi, příliš o něm ale nepochybujeme. I ruský trh totiž zasáhla vlna obliby čehokoliv, co má blízko k SUV. Více než kde jinde je však podstatná cena, která se na rozdíl od podvozku musí zemi přibližovat co nejvíce. Běžný lid totiž nemá bezedné kapsy, jak je ostatně patrné z celonárodních registrací, kde Granta dlouhá léta působila jako lídr. Verze Cross by pak mohla bodovat i mezi alespoň trochu náročnější klientelou.
Lada Granta Cross ukazuje, že Ladě už nejsou cizí aktuální trendy na trhu, stane se nejlevnějším allroadem široko daleko
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva